Tartalom
 »Baldur's Gate II
  »Teljes leírás
  » Stronghold
      küldetések
  »Egyéb küldetések
  »Arcképcsarnok
  »Tippek-trükkök
  »Cromwell műhelye
  »Tárgy lista
  »Bestárium
  »Cheat kódok
 »Letöltések
  »Tovább
Teljes leírás -- Hatodik fejezet

Underdark exit - Elf tábor
renicus és Bodhi, ismét egérutat nyert, de már nem kell sokat várnod, hogy
végleg szembe nézhess velük. A felszínen harcedzett elf csapatok állomásoznak. Vezetőjük, Elhan miután meggyőződött róla, hogy barát vagy, megbíz, hogy szerezd vissza az elfek szent lámpását, a Rhynn Lanthornt, melyet Bodhi vitt magával rejtekhelyére. Segítségként kapsz tőle szentelt vizet, és karókat. Katonákkal sajnos nem szolgálhat, így neked kell szövetségeseket keresned. Ha Viconia veled van, akkor fogadalmat (geas) kell tennie a jó ügy érdekében, melyet Elhan végre is hajt rajta. Útban Athkatla felé, találkozol Drizzt-el, Bruenor-ral, Wulfgar-ral, Cattie Brie-vel és Regis-szel, akik az elvesztett Aegis Agyart keresik. Kis beszélgetés után, ráveheted őket, hogy segítsenek Bodhi elpusztításában. {Egy igazi Drizzt rajongó nem támadja meg a csapatot, még a remélt kincsek fejében sem!!! Ja, és ha az első részben elvetted Drizzt fegyvereit, és az onnan importált karakterrel játszol, készülj fel egy igen kemény pengeváltásra!}

Athkatla
hogy beérsz a városba, githyakikba botlasz, akik ismét az ezüst pengét
akarják. Ha úgy gondolod, oda adhatod nekik, ha nem ismét harcolnod kell (Silver hilt {ereklye darab}). Mivel nincs időhöz kötve Bodhi elpusztítása, és van még néhány befejezetlen dolgod, most a végükre járhatsz. Ha minden igaz, nálad van egy kő (Portal gem), melyet el kell vinned Raelis Shainak, a Five Flagons Innbe. Raelis, a követ más dimenziók megnyitására használja. Az idézés során, a különböző lények (quasit, fire elemental, shadow fiend) után, egy fejvadász jelenik meg, és magával rántja a színi társulatot, a dimenzió kapu túloldalára. Átlépve a kapun, egy különös helyre kerülsz. A fejvadász csapat (Boots of speed, Small shield +1, Wand of the heavens, Pixie prick +3, Two handed sword +1, Leather armor +1, Melodic chain +3 Bracers of defence AC8, Cloak of the shield) nem igazán örül érkezésednek, amit hamar a tudtodra is adnak. Tagget, elmondja, hogy ez egy börtön. A warden, az itteni rabszolgákat a rájuk helyezett fejpánttal, mentálisan uralma alatt tartja, és kénye kedve szerint irányítja. A szolgák felügyelőjénél, egy démonnál van azonban egy szerkezet, melyet, ha elpusztítasz, a rabszolgák visszanyerik tudatukat. Legjobb megoldás, ha láthatatlanságot varázsolsz a csapatra, és kelet felé haladva, megkeresed a démont. Ha végeztél vele (Staff of the air +2, Mastery orb), a törpe szolga elmondja, hogy a gömböt a déli részen lévő lángokba kell dobni. Amint megsemmisíted a gömböt, a szolgák magukhoz térnek, és megtámadják fogva tartóikat. Ha szerencséd van, a warden (Planar prison key, Wave shaft {ereklye darab}, Adjantha the drinker +2) már halott lesz, mire odaérsz. Szabadítsd ki Raelisékat, akik visszajuttatnak Athkatlába.

 • Bizonyára van egy pár dolog, amitől már szívesen megszabadulnál, ugorj hát be a piac negyedbe. Nézz be az Adventurers Martba, sok új, és jó cucc érkezett.

 • Ha már itt vagy menj el Ilmater templomába, és add oda egykor volt barátod Yoshimo szívét.

 • Látogasd meg Cromwellt a mesterkovácsot, aki készíthet számodra pár igen értékes tárgyat. {lásd Cromwell műhelye menüpont}

 • Itt az ideje, hogy elpusztítsd az árny sárkányt, Thaxll'ssillyia-t, mivel két értékes tárgy alkotórésze is a birtokában van. Vedd fel Valygart a csapatba, majd tisztítsd meg a romos templomot az utolsó árnylénytől (Shadow dragon scales, Crom Faeyr scroll).


Slums
ost már Valygar segítségével bejuthatsz a gömbbe. Az első teremből,
három ajtó nyílik. Balra egy raktárt találsz, kutasd át alaposan (Golem arm, Planar key, Coal, Lavok's journal). Jobbra egy mágikus tavacskán keresztül láthatod, éppen hol tartózkodik a szerkezet. A felső ajtót kinyitva, beindul a gépezet, s mivel kifelé nem mehetsz, marad a gömb feltérképezése. Találkozol Reynaval és társaival, akik már régóta a gömb foglyai. Észak felé Sahuaginok, kelet felé pedig harcias félszerzetek állják utadat (Cloak of protection +1, Coal, Ripper +2, Gaunlets of ogre power). A következő teremben, az asztalon találsz néhány dolgot (Golem building book, Coal), a gólem karját pedig helyezd a tartályba. Találsz itt még egy ajtót, melyet nem tudsz kinyitni, tehát irány felfelé. Itt, gyújtsd be a kazánokat (Stiletto of Demarchess +2), a szomszéd szobában pedig, vizsgáld meg a mechanikus szerkezetet (Golem head, Coal). A talált fejet tedd be a tartályba, minek hatására életre kel egy gólem. Kinyitja a kelet felé lévő szobák kapuit, és ha hagyod, lecsapja az útban lévő elder orbot is. A padlón érintsd meg a rúnákat (észak-dél-kelet-nyugat), ami szabaddá teszi a dél felé vezető utat. Bent Tolgerias (Ring of ram) és egy társa próbálja megakadályozni szabadulási terveidet. Az északi ajtó mögött jég (Helmet of defence), a keleti mögött tűz lények tanyáznak (Staff of fire +2, Large shield +1 +4 vs. missiles). Ha végeztél velük, egyelőre ne menj be az itt lévő ajtókon, hanem menj vissza a rúnás szobába, majd onnan indulj el kelet felé. A navigációs teremben megtalálod Lavokot, aki átok hatása alatt áll. Miután térdre kényszeríttetted, elmondja, hogy csak egy démon szívével lehet beindítani a gépezetet. Kutasd át a termet, és a szomszédos szobákat (Battle axe +2, Protector of the second +2, Ninja-to +1, Sling +2), majd menj vissza a kijáratig. A szív megtalálása nem lesz nehéz feladat, mivel a gömb az Abyss-ra, a démonok otthonába repített. A megszerzése már komolyabb feladat lesz. Ha sietsz, akkor haladj szorosan a gömb mellett, hamar belebotlasz egy Tanar'riba. A bátrabb kalandozók, értékes kincsek reményében azonban, bejárhatják az egész területet. Ha megvan a szív, mutasd meg Lavoknak, aki a gépterembe küld. Tedd a szívet a gépbe, majd menj vissza a haldokló nekromantához. Teljesítsd utolsó kívánságát, s miután meghalt, szedd fel a nála lévő dolgokat (Ring of Acuity).

Bridge
eresd meg a halárust, és menj be a mellette lévő házba. Kutasd át az
emeleti szobát, és gazdagabb leszel egy kürttel (Silver horn of Valhalla).

 Most pedig menj el, a Delosar Inn mögötti házig. A lichet egyelőre hagyd békén, vizsgáld meg inkább, az épület tenger felöli oldalán lévő ajtót. Ide csak akkor juthatsz be, ha van nálad egy bizonyos drágakő (Rogue stone). Ha bent vagy, készülj fel életed eddigi legnehezebb csatájára, de ha győzöl, egy igen értékes tárgy üti a markodat (Staff of the magi). Miután gratuláltál magadnak, vedd fel a beholder szemét és tedd az üstbe. Hozd működésbe a gépet, és már kint is vagy.

 Most pedig következzen mindenki kedvence, Kangaxx. Vele a kikötőben találkozhatsz, a Sea's Bounty, és a Mae'var's guild közötti ház pincéjében. Kangaxx megkér, hogy gyűjtsd össze a testrészeit, cserébe "hatalmas" jutalomban részesülsz. A törzsét (Golden torso), egy elemental lich őrzi a hídon, a Helm templommal szembeni ház pincéjében. A végtagokat (Golden arm and leg), pedig a templom negyed alatt húzódó katakombákban találod, ahol Sassarral találkoztál. Ha megvan, menj vissza Kangaxxhoz, aki hálája jeléül, hosszú és fájdalmas halált ígér. A lich megölése igen húzós feladat, de nem lehetetlen, ha a szerencse is melléd áll. Az ismert módszerek (Korgan alkalmazása, Wand of wonder használata) mellett, a következő taktikát is alkalmazhatod. Ha már az első alakjával sem bírsz, akkor megoldás lehet, ha veszel az Adventurers Martban, egy shapechange tekercset. Ezt használva, mágusodat alakítsd át iron gólemmé, ami rezisztens a mágiával szemben. Csald el vele Kangaxxot, a lépcső végére, ahonnan nem látja csapatod tagjait. Miután elengedte durvább varázslatait (time stop, fear, stun, death), segíts be hátulról. Amint a lich elkezd átváltozni, alakulj vissza emberré, és menj vissza az első emeletre. Remélhetőleg vettél a freedom tekercsből többet is, mert itt szükséged lesz rá {ha nem, ebből is kapsz az Adventurers Martban}. Menj vissza az alagsorba, de maradj a bejáratnál, ahol nem észlel a lich. Idézz minél több {max 5 lehet} lényt, és küld rá Kangaxxra, majd fogj egy harcost {mondjuk Anoment a Crom Faeyral, felgyorsítva, azt ugye mondanom sem kell}, s amíg a lich a lényekkel bajlódik, támadd meg hátulról. Előbb utóbb, őt is átküldi másik létsíkra, de mivel van nálad freedom tekercs, vissza tudod hívni. A harcosod azonban, úgy tér vissza, mintha kitetted volna a csapatból. Kangaxx nem támadja, mivel nem ellenség, de a harcos üti őt bőszen, míg vissza nem tér oda, ahová való (Ring of Gaxx). Vedd vissza a csapatba a harcosod, és folytasd kalandos utadat.

 Egyébként, ha már a licheknél tartunk, van még egy a városban. Egészen pontosan, a város főbejáratánál lévő, Crooked Crane nevű fogadóban találod. Vizsgáld meg a bejárattal szemközti falat, ahol egy titkos ajtót találsz. Ez a lich (Wand of fire, Wand of lightning, Wand of cloudkill, Rod of terror, Ring of invisibility) már nem lesz olyan kemény dió, mint az előbbiek, de azért nem árt az óvatosság. A ládát se felejtsd el kinyitni (Daystar), mielőtt távozol!


Graveyard
a sikerült gyengéd érzelmeket kialakítanod valamelyik ellenkező nemű
csapattársaddal, akkor megérkezésedkor Bodhi fogad. Mivel már igencsak unja, hogy mindig keresztbe teszel neki, ezért elrabolja kedvesedet, és a nyakadba szakít egy csapat vámpírt is. Gondolom nem lep meg, hogy a kripta tele van különféle vámpírokkal. Ezek közül a névvel rendelkezők a legveszélyesebbek. Drizzt {Guenhwyvar-ral az oldalán} és csapata abban a teremben vár, ahol a vérmedence áll. Ha végeztetek a vámpírokkal, önts egy üveg szentelt vizet a medencébe. Takaríts el minden élőhalottat az útból, majd szúrj minden koporsóba karót. A tüskékkel teli teremben (Gaunlets of weapon expertise) vigyázz, halálos csapdák vannak eldugva. A második szinten, végre megtalálod Bodhit. Természetesen nincs egyedül, ezért készülj fel rendesen. Ráadásként kedvesedből is vámpírt kreált. A csata hevében, egy embereddel önts szentelt vizet a középső medencébe, így megakadályozhatod a szörnyek regenerációját. Ha minden ellenséget elsöpörtél, szúrj karót a hajó alakú koporsóba, ami végleg megszabadítja a világot Bodhitól (Lanthorn, Bodhi's black heart). Kutasd át a termeket (Cutthroat +4, Dea Vampir Becomos, Conjur Ota Servanta, The Vapiricus Omnibus: Unabrid), és ne felejtsd el, ájult kedvesedet {ugye nem ölted meg!} is magaddal vinni. Látogasd meg az elfek táborát, de egyelőre ne beszélj Elhannal, hanem keresd meg egyik bölcsét (elven war sage). Kedvesed ügyében, csak annyit tud segíteni, hogy keresd meg Oghma követőit, ők talán vissza tudják fordítani a folyamatot. Ogma temploma, Athkatla kikötőjében áll. Sajnos a főpap sem tud segíteni problémádon, mert hiányzik a megfelelő könyv, de úgy hallotta, hogy Imnesvaleban tartózkodik egy könyvárus, akinél meglehet a keresett iromány. A könyvárussal sincs szerencséd, de a történetből - amit elmesél - kiderül, hogy a megoldás a romos templomban található. A templomban menj el ahhoz a szoborhoz, ami mozaikköves padlózat mögött található. Helyezd Bodhi szívét, és a kedvesedet a kezeibe, minek hatására feloldódik az átok.

Forest of Tethyr
dd át Elhannak a lámpást, aki továbbra sem tud teljesen megbízni benned.
Annyit azért elmond, hogy Irenicus bejutott a városukba, és valami szörnyű dologra készül. Megnyitja a város kapuját, és arra kér keresd meg Demint a papnőt, ő majd mindent elmond neked. Mielőtt bemennél, járd körbe az erdőt. A keleti részen találkozhatsz Coran-nal, kinek kedvesét Safana-t {velük is találkozhattál a kard parton} elrabolták a farkasemberek. Mivel egyedül nem tudja felvenni velük a harcot, kéri hogy segíts neki kiszabadítani a hölgyet. Az alakváltók, az erdő északi részén tanyáznak. Sajnos Coran későn ismeri fel szerelme valódi terveit, és ez mindkettőjük életébe kerül. A nyugati részen, egy kis barlangban, értékes dologra találhatsz (Mana bow +4).

Vége a hatodik fejezetnek.

 
Az oldalon található képek azok készítőinek tulajdonát képezik.
Minden jog fenntartva! ©2002-2004 Nefrit
Ha segítségre van szükséged, keress fel:
E-mail: nefrit@stop.hu
Teljes leírás
 »Almenü
 » Kezdőlapra
 » Bevezető
 » I. fejezet
 » II. fejezet
 » III. fejezet
 » IV. fejezet
 » V. fejezet
 » VI. fejezet
 » VII. fejezet
 

 •  Frissítés •  A lap tetejére ugrás •