Tartalom
 »Baldur's Gate II
  »Teljes leírás
  » Stronghold
      küldetések
  »Egyéb küldetések
  »Arcképcsarnok
  »Tippek-trükkök
  »Cromwell műhelye
  »Tárgy lista
  »Bestárium
  »Cheat kódok
 »Letöltések
  »Tovább
Teljes leírás -- Második fejezet

Slums
ihelyt megérkezel, egy Galean Bayle nevű fickó szólít meg, s elmondja, hogy
tud Imoen bebörtönzéséről. Mint kiderül, az Árny tolvajok (Shadow thieves) céh tagja, s 20000 arany fejében hajlandóak megszervezni átjutásodat a börtön szigetre. Az ár nem kevés, de kénytelen vagy elfogadni, mivel hűséges társad és féltestvéred élete a tét. A következő állomás legyen a Chopper Coronet nevű fogadó. Bent három felvehető karakterrel is találkozhatsz, név szerint: Anomen (harcos-pap), Nalia (mágus-tolvaj), Korgan (törpe-berzerker). Nalia az Arnise család sarja, és a családi kastély megtisztításában kéri segítségedet. Az erődöt trollok tartják megszállás alatt, s a szülei a kastélyban raboskodnak, ha élnek még egyáltalán. Meg is jelöli térképeden a helyszínt [de'Arnise hold]. Már csak azért is érdemes elfogadni a feladatot, mert itt készíthető el a Flail of Ages nevű mágikus cséphadaró. Emellett jelentős tapasztalati pont, és viszonylag sok arany üti majd a markodat. Korgan, Kaza könyvének megkeresésében keres segítő társakat. Ezt a küldetést érdemes későbbre tartogatni, mivel nagyrészt élőhalottakkal kell majd szembenézned. Ezen lények egyik legvonzóbb tulajdonsága a szintszívás (level drain), ami nagyban gyengíti harcosaid erejét, megszüntetéséért pedig a templomok igencsak megkérik az árát. Ha gondolod, alhatsz egyet utána irány tovább. Amint kilépsz a fogadóból, egy Valea nevű hölgy szólít meg. Úrnője meghívását adja át neked, miszerint napnyugta után vár a temetőben. Várd meg, míg besötétedik és irány a temető.

Graveyard
mint találkozol a meghívóddal, rögtön nyilvánvalóvá válik, miért szólt a
találkozó sötétedés utánra. Bodhi ugyanis vámpír. Felajánlja hogy 15000 arany, és néhány elvégzendő feladat fejében segít átjutnod a börtönszigetre. Gondold meg, mielőtt elvállalod. Bár mindenképpen továbbjutsz, ha ezt az utat választod, több gyilkosság és vérfürdő szárad majd a lelkeden. {Bodhi küldetéseit »itt« találod} Miután visszautasítottad Bodhi ajánlatát, nézz körül. Ha jól figyelsz, az egyik frissen elhantolt sírból hangok kiszűrődésére lehetsz figyelmes. Vizsgáld meg, és egy élve eltemetett emberre bukkansz. Tirdir kérdésedre elmondja, hogy nem tudja ki tette ezt vele, csak arra emlékszik, hogy piros ruhát viselt az elkövető. Ad is egy darabot belőle (Piece of red cloth), mely még a dulakodás során került a kezébe. Keresd meg Sethlet a temetőcsőszt, akinek, mint kiderül, köze van a dologhoz. Egy kis fenyítés hatására azonban megtörik, és elárulja, hol tartózkodnak a tettesek [Bridge district]. Amint kifelé haladsz, az egyik sírnál egy félszerzet gyermek szellemébe botlasz{csak éjszaka látható}. Megtudod, hogy egy tolvaj meggyilkolta, és elvitte a mackóját, mely nélkül nem térhet nyugovóra. Meg is nevezi gyilkosát. Lyniss a Chopper Coronet emeletén tartózkodik. Tehát irány a fogadó!

Slums
z emeletre csak azután juthatsz fel, ha beszélsz a főnökkel, s elmondod neki,
hogy unatkozol és van néhány felesleges aranyad melytől egy kis szórakozás fejében, megválnál. Fent az egyik szobában meg is találod Lynisst. A tolvaj minden ellenállás nélkül visszaadja a mackót (Littleman the stuffed bear), mivel tette óta a fiú szelleme kísérti, s nem tud nyugodtan pihenni. Zavard el vagy öld meg, rád bízom a dolgot. Ha itt fent egy kicsit jobban szétnézel, részese lehetsz egy törp rabszolga és egy megtermett troll küzdelmének. Csapatod több tagja is nem tetszését fejezi ki a látottakról. Nézz szét az épület hátsó részében. Amint ideérsz, katonák támadnak meg. Ha végeztél velük, beszélj a bebörtönzött férfival. Elmondja, hogy több tucat embert, köztük gyerekeket tartanak fogva, és vetik az állatok elé a közönség szórakoztatására. Ezt nem nézheted tétlenül! Keresd meg az idomárt, nála van a cellákat nyitó kulcs (Beastmaster key). Szabadítsd ki Hendakot és embereit, majd kövesd őket. Ahol tudsz, segíts leverni a katonákat. Közben a dühtől fűtött Hendak végez a fogadó vezetőjével. Megköszöni a segítségedet, és elmondja, hogy tartanak még fogva rabszolgákat az egyik épületben. Indulj el a zárkák felé, és találsz bal oldalt egy lépcső lejárót. A lépcső egy csatornába vezet. Itt szerezhető meg a beszélő kard. Ehhez négy tárgyat kell összegyűjtened. Az elsőt a lefolyó rácsába nyúlva kapod meg (Hand). A második a falon lógó csontvázaknál található (The lover's ring). A harmadik (Shaman's staff) a koboldoktól szerezhető meg. A negyedik tárgyért meg kell ölnöd Quallo barátját (Blood of Quallo's friend). Ha megvan mind a négy, irány a csatorna keleti része. Itt található egy terem négy csővel. Minden cső mond egy versikét, mely ráillik az egyik nálad lévő tárgyra. A csöveket a következő sorrendben érintsd meg: harmadik, első, második, negyedik, ha hibázol, egy villám lesz a jutalmad. Ha mind a négy tárgy a megfelelő helyre került, tiéd Lilarcor, a beszélő kard. A csatorna északi részén van egy feljáró. Ha itt felmész, egy furcsa helyre jutsz, ahol több holttest, és három gomba (Myconid) lény vár. Ha végeztél, nincs más hátra, irány a déli kijárat. Amint felérsz, katonákba botlasz. Végezz velük (Haegan's key, Composite long bow +1, Studded leather armor +2), és kutasd át a helyiséget. Öld meg a trollokat, majd szabadítsd ki a bebörtönzött gyerekeket. Az épület keleti részében yuan-tik, pár csapda, és újabb katonák fogadnak (Cloak of protection +1, Wand of fear, Composite long bow +1). Ha végeztél mindennel, menj vissza Hendakhoz és beszélj vele, hogy megkapd megérdemelt jutalmad. A fogadó vendége, Lord Jierdan Firkraag. Birtoka határainál, ogre banditák verték fel táborukat. 10000 aranyat ajánl fel, ha megtisztítod a területet a betolakodóktól. A térképeden meg is jelöli a célhelyet [Windspear Hills]. Aludj egyet ha szükséges, majd látogass el a hídra [Bridge district].

Bridge district
mint odaérsz, egy férfi állít meg. Aegisfield hadnagy figyelmeztet, hogy
mostanában különös gyilkos jár e területen, aki megnyúzza áldozatait. Megbíz, hogy keresd meg a gyilkost. Beszélj minden utadba kerülő emberrel. Első hasznos információval Rose, az utcalány szolgál. Elmondása szerint, emlékszik egy különleges bogyó (guril berries) illatára. Átküld a szembeni árushoz, ha minden igaz, nála van ilyen bogyó. Bel az árus három fajta növényt (Guril berries, Sulik berries, Oak bark) ad neked, melyeket mutass meg Rosenak. Rose, az illat alapján az oak barkot választja. Ebből készítik a tannint, melyet a bőr kikészítésénél használnak. Irány tehát a Tanner shop. Reijek kérdésedre mindent tagad. Mond el a hadnagynak, amit eddig tudsz, aki további bizonyítékokat kér. Menj vissza, és támadd meg Reijeket, aki azon nyomban menekülőre fogja. Egy szinttel lejjebb kutasd át a szobát figyelmesen (Human flesh, Tanner's letter), majd menj még eggyel lejjebb. Mire leérsz, Reijek már kereket oldott, ezért kénytelen vagy beérni az itt maradt társasággal, és egy értékes tárggyal (Gesen bow shaft {ereklye darab}). Mutasd meg a hadnagynak, a bizonyítékokat, majd egy kis "pihenés" gyanánt, nézz el a Five Flagons Inn-be. A pincében megnézhetsz egy félresikerült színdarabot. Mint kiderül, az egyik tag hiányzik, és a társulat egy kalandozó csapatot keres, akik megkeresnék őt. Beszélj Raelis Shai-val, aki elmondja, hogy egy Mekrath nevű mágus tartja fogva Haer'dalis nevű társukat. Mekrath búvóhelye, a templom negyed alatt húzódó csatornarendszerben van. Ha már itt vagy, keresd meg a piros ruhás embert, aki ludas Tirdir eltemetésében. Mond el neki, hogy tudsz mindenről. Erre bemenekül a közeli házba, ahol társai is tartózkodnak. Bent a társak nem sokat teketóriáznak, megölik a fiút, majd menekülőre fogják a dolgot. Verd le őket gyorsan (Boots of Avodiance), majd menj fel az emeletre. Fent Lady Elgeat találod, ő lett volna a következő áldozat. Találsz a szekrényben egy papirost (Ransom note), melyet felhasználva, megkötheted te is az üzletet, ha akarod. Sötétedés után, menj a Chopper coronet elé, és beszélj Weltherrel (Silver pantaloons). Ezen üzlet kissé megcsorbítja a hírnevedet, így csak akkor teljesítsd, ha lelkiismereted engedi. Ha esetleg visszatérnél a házba, számíts két erős varázsló, és egy osztag katona, nem éppen szívélyes fogadtatására. Miután szabadon engedted a hölgyet, elkönyvelhetsz egy újabb megoldott feladatot. Ha már a megoldott feladatoknál tartunk, itt az ideje, hogy visszaadjuk a mackóját a szellemfiúnak. {Éjszaka menj}.

Graveyard
dd oda a mackót, s a gyermek végre békében nyugodhat. Gyere vissza
nappal is, és beszélj a szüleivel. Kutasd át a kriptákat, találhatsz egy pár érdekes tárgyat (Battle axe +2, Namarra +2). A temető keleti részében, találkozhatsz Arenthisszel, Lathander papjával {a mögötte lévő kriptában egy különleges botot találhatsz}, aki segítségedet kéri. Pártfogásába vette Risat az árva kislányt, de nem tud már sokáig gondoskodni róla, így szükség lenne egy gyámolítóra. A temető túloldalán tartózkodik Kamir lovag, aki elvesztette kisfiát, s most igen szomorú. Mond el neki, hogy van egy árva kislány, akinek védelmezőre lenne szüksége. Kamir szívesen vállalja a dolgot, így nincs is más dolgod, mint összehozni őket. A városban járkálva, egy kisebb csapatra bukkanhatsz, akik éppen egy embert készülnek eltenni láb alól. Renfeld egy különös méreg hatása alatt áll, mely mágikusan nem semlegesíthető. Megkér, hogy vidd el a barátaihoz, akik a kikötőben találhatóak, egy nagy narancssárga színű házban. Irány tehát a kikötő.

Docks
de érve, Yoshimó elmondja, hogy ez az Árny tolvajok területe, és hogy
hónapokkal ezelőtt járt már itt. Azt ajánlja, beszélj a vezetőjükkel Renal Bloodskalp-al, aki egy kívülállót keres, egy bizonyos feladat megoldására. Először azonban vidd el gyorsan Renfeldet a megadott pontra. Út közben egy zavarodott papba botlasz, akit kénytelen vagy lecsapni. A ház előtt Rylock áll, aki nagyon megörül társának, és gyorsan beviszi a házba. Visszafelé egy régi ismerős Xzar a nekromanta állít meg. Nem sokat változott az eltelt idő alatt, az udvariasság most sem az erős oldala. Eltűnt társát, Montaront keresi, aki néhány napja besurrant a Harperek főhadiszállására, abba a házba, ahonnan éppen jössz. Megkér, hogy próbáld meg kideríteni mi történt vele. Irány tehát újra a sárga épület. Hosszabb huzavona után Rylock elismeri, hogy az épületben Harperek tartózkodnak. Be azonban csak akkor enged, ha elvégzünk neki egy feladatot. Megkér, hogy öljük meg Prebek-et a mágust, aki különféle teremtmények előállításával foglalatoskodik. Lakhelye, a kikötő északi részén található. Ha végeztél vele, Rylock beenged a házba. Bent, mivel nem tartozol a Harperek közé, nem fogadnak osztatlan lelkesedéssel. Ahhoz, hogy megtaláld Montaront, fel kell menned a második emeletre. Fent azonban különös szellem lények tartózkodnak, akik minden nem Harpert megtámadnak. Ezt elkerülendő, a jobb oldali szobák egyikében találsz egy nyakláncot (Harper amulet), melyet, ha felveszel, nem támadnak meg. Monty csúnyán pórul járt kíváncsisága miatt, s most madárként tengeti életét. Menj be a madárházba és kapd el, ha megvan vidd vissza Xzarnak. Miután átadtad neki a madarat, megpróbálja visszaváltoztatni. Montaron helyett azonban másvalaki jelenik meg, aki azonnal végez is a nekromantával. Mint kiderül, az egész csak csapda volt, s a bérgyilkost a Harperek bérelték fel. Más feladat nem lévén, látogasd meg az Árny tolvajok vezetőjét. Renal elmondja, hogy a szervezet több kisebb csoportból tevődik össze. Az egyik ilyen csoport vezetője, Mae'var. A vezér arra gyanakszik, hogy Mae'var a saját szakállára is dolgozik, az ő tudta nélkül. Erről kellene bizonyítékot szerezned. Ad is egy levelet (Letter of Transfer), mellyel bejuthatsz a céhbe. Irány tehát a céh! Bent add oda a papírt Gorch-nak, aki miután szemügyre vette azt, beenged. Ahhoz, hogy Mae'var a bizalmába fogadjon, előbb egy feladatot kell a számára végrehajtanod. El kell lopnod Talos templomából, a Vihar úrnő medálját.

Temple district
rre a feladatra Yoshimo a legalkalmasabb személy. Az akciót érdemes az éj
leple alatt végrehajtani. Útban a templom felé egy gyűlésbe botlasz. Gaal toboroz híveket istene (Unseeing Eye) számára. Miután feloszlik a tömeg, Helm egyik papja arra kér, hogy látogass el a templomába. Oisig a templom főpapja szerint valami nincs rendben ezzel az új szektával. Megbíz, hogy számold fel a szervezetet. Egy megbízott, Sir Keldorn már a csatornában van, és a bejáratot keresi. A csatornába, az utcán lévő lejárókon keresztül juthatsz le. Lent egy igen kemény, hat fős csapatba botlasz. Ha legyőzted őket (Hangard's axe +2, Plate mail +1, Full plate mail +1, Helm of charm protection, Wyvern's tail +2, Small shield +2), lefelé haladva, találsz egy titkos ajtót, melyen keresztül Mekrath otthonába juthatsz (Necklace of form stability, Wand of cloudkill, Rod of resurrection, Harp of discord). Keresd meg Haer'dalist (Tiefling-blade), és beszélj vele. Először nem hallgat rád, mivel a mágus befolyása alatt áll. Tehát keresd meg magát Mekrathot. Ha nem vagy túl erélyes vele, egy feladatért cserébe elengedi foglyát. Egyik impje meglógott a mágikus tükrével, ezt kell visszaszerezned. A csatorna közepén egy macskaszerű (Rakshasa) lény (Cloak of sewers), és kobold bérencei tanyáznak. Az imp a csatorna túloldalán van. Bár a tükör törött, Mekrath tartja a szavát, és elengedi a színészt, majd eltűnik. Ne felejtsd el elhozni a követ (Portal gem) az oltárról! A következő elágazásnál találkozol Sir Keldornnal (inquisitor). Beszélj vele, és megnyílik a lejáró a szektához. A bal oldali járat végén megtalálod a szektát. Beszélj Gaal-lal, mond azt, hogy csatlakozni akarsz. Erre elárulja, hogy az ő istene egy vak beholder. A tanok teljes gyakorlásához azonban, egy botra van szüksége, ami két darabban van. Az egyik fél a beholdernél van, a másik azonban eltűnt. Megkér, hogy keresd meg az elveszett felet, és hozd el neki. Ad egy kulcsot, mellyel lejuthatsz a csatorna legalsóbb részeibe. Miután kinyitottad az ajtót, találkozol Sassar-ral, aki régebben a szekta egyik papja volt. Figyelmeztet, hogyha az egyesült bot a beholder kezébe kerül, az hatalmas katasztrófához vezet. Egyetlen megoldás, ha ellopjuk a beholdernél lévő darabot, egyesítjük a botot, majd ezzel megsemmisítjük a szörnyet. Első lépés, tehát az elveszett darab megkeresése. Lent, eljutsz egy félbeszakadt kupoláig. Itt, hogy tovább mehess, kérdésekre kell válaszolnod (life, time, current one…). Kutass át mindent (tekercsek, War Hammer +2), majd irány a folyosó végén lévő templom. Bent a gyűlölet démona támad rád, melyet csak a szeretet erejével (gyógyíts rá) pusztíthatsz el. Amint összeesik, megjelenik egy avatar. Elmondja, hogy a bot el van átkozva, így csak egyszer használható, azután meg kell semmisíteni.

    A feladat tehát a következő:

  1. Beszélj a templom előtt lévőkkel,
  2. A másik fél megszerzése, és a bot egyesítése,
  3. A beholder elpusztítása,
  4. Visszahozni a botot az avatarnak, aki megsemmisíti azt.
 Most, hogy megvan a bot egyik fele, menj és beszélj Sassar-ral, aki elmondja, hogyan juthatsz hozzá a másik feléhez. Van egy titkos lejáró a beholder barlangjába, melyen keresztül biztonságban lejuthatsz. Megadja a jelszót (the eye is blind), mellyel azonosíthatod magad a beépült embernél (Tad). Irány tehát a szekta. Használd a jelszót, majd menj le a lépcsőn. Először egy élőhalottaktól hemzsegő barlangba kerülsz (Gaunlets of Dexterity, Skin of the Ghoul +4). Itt Theshal ütötte fel kis királyságát. Bár ez a hely sem semmi, a beholder barlang még ennél is húzósabb lesz (Dragon's Bane +3). A megidézett lények sokat segíthetnek. A bot másik fele, a barlang túlsó végében található. Add oda őket egyik karakterednek, s magától egyesül. Ha ez megtörtént, megjelenik a vak beholder. Használd rajta a botot. Miután elpusztult, vedd fel a nyakláncot (Amulet of 5% magic resistence), {kijutni a barlang déli részén lévő lépcsőn lehet} majd vidd vissza a botot az avatarnak, aki megsemmisíti azt. Jutalmul, a tapasztalat mellett, kapsz egy pajzsot (Saving Grace +3) is. Utolsó lépésként látogasd meg, és számold fel a megmaradt szektát (Girdle of Fortitude, Bracers of Defense AC7, Heavy Crossbow of Accuracy), majd irány Helm temploma (Ardulia's Fall +1). Ha már itt vagy, Telwyn gyorsan ad egy új feladatot. A városba érkezett Sir Sarles [Government district], a szobrász mester. Őt kellene megnyerni, Helm templomának. Ugye nem felejtetted el Mae'var küldetését sem?

Government
mint megérkezel, ha Sir Keldorn a csapatod tagja, meghív az otthonába.
Háza a terület déli részén található [Firecam estate]. Útközben egy nagyobb tömegbe botlasz, akik éppen egy drow nőt készülnek megégetni. Amint közelebb érsz, ráismersz a papnőre, mivel találkoztál már vele a kard parton. Viconia (pap), könyörög az életéért, de az emberek nem hallgatnak rá. A te feladatod, hogy megmentsd, persze, csak ha akarod. A látogatás, nem éppen úgy sikerül, mint ahogy azt Keldorn elképzelte. A beszélgetés után kiválik a csapatból, és visszatér a főhadiszállására. A főtanácsosok épülete előtt Madeen állít meg. Elmondja, hogy Tolgerias a cowled wizard szervezet tagja szeretne veled beszélni. Csak nem Imoenről lenne szó? Sajnos nem. Egy bizonyos Valygar Corthalat kell megkeresned, aki megölt két mágust. Fellelhetési helye Umar Hills, melyet meg is jelöl a térképeden. Ha fizetsz 5000 aranyat Corneil-nek, ezután használhatsz mágiát a városon belül is. A park déli részén találkozhatsz Jan Jansennel (illusionista-tolvaj) a gnóm feltalálóval, aki saját készítésű dolgait árulja. Éppen rábeszélne, hogy nézd meg miket árul, mikor Trax az adófelügyelő lecsap rá. Kérdésére tagadd le, hogy üzleteltél vele, erre tovább áll. Ha akarod, beveheted a csapatba, ha nem később megtalálod otthonában (Slums). Itt nincs más dolgod, keresd hát meg Sir Sarlest, aki a Jysstev estateben tartózkodik. A művésznek 200 font illithiumra van szüksége, hogy elkezdhessen dolgozni. Ez egy ritka anyag, és igen nehéz hozzájutni. Azt tanácsolja, látogasd meg Jerlia-t a fémkereskedőt a piactéren, talán ő tud szerezni.

Waukeen's promenade
ondolom tele vagy felesleges cuccokkal. Nézz el az Adventurers Martba, sok
jó cucchoz lehet itt hozzájutni. Ha végeztél az üzleteléssel, keresd fel Jerliat. Az a bizonyos fém sajnos ilyen mennyiségben nincs nála. 1000 arany fejében azonban elárulja szállítója nevét. Unger Hilldark a törpe, a Chopper Coronetben tanyázik. Itt sincs szerencséd. Nincs a törpénél a keresett fém. Egy kis huzavona után azonban elárulja, hogy a legutóbbi szállítmányt egy Neb nevű törpe lopta el. Más lehetőség nem lévén meg kell keresned a törpét, aki valahol a hídon bujkál.

Folytatás a következő oldalon »»

 
Az oldalon található képek azok készítőinek tulajdonát képezik.
Minden jog fenntartva! ©2002-2004 Nefrit
Ha segítségre van szükséged, keress fel:
E-mail: nefrit@stop.hu
Teljes leírás
 »Almenü
 » Kezdőlapra
 » Bevezető
 » I. fejezet
 » II. fejezet
 » III. fejezet
 » IV. fejezet
 » V. fejezet
 » VI. fejezet
 » VII. fejezet
 

 •  Frissítés •  A lap tetejére ugrás •