Tartalom
 »Baldur's Gate II
  »Teljes leírás
  » Stronghold
      küldetések
  »Egyéb küldetések
  »Arcképcsarnok
  »Tippek-trükkök
  »Cromwell műhelye
  »Tárgy lista
  »Bestárium
  »Cheat kódok
 »Letöltések
  »Tovább
Teljes leírás -- Első fejezet
 

"The lord of murder shall perish, but in his
death he shall spawn a score of mortal progeny.
Chaos shell be sown in their footsteps."

So Sayet the wise Alaundo

Shadows of Amn

A szabadulás
 bevezető animáció megtekintése után, egy közjáték következik. A fogva
tartód, éppen kísérleteit végzi rajtad, mikor egyik góleme jelenti, hogy újabb behatolók érkeztek a komplexumba. A mágus távozása után megérkezik féltestvéred Imoen (mágus-tolvaj) és kiszabadít a celládból. Miután beszéltél vele, menj be abba a szobába, ahol a gólem áll. Itt a felszerelési tárgyak mellett, megtalálod Jaheira (harcos-druida) ketrecének kulcsát (Jail cell key). Szabadítsd ki, beszélj vele, s ha nem bánsz vele durván, ő is csatlakozik. A szomszédos kalitkában Minsc (kósza) várja szabadulását. A talált kulcs azonban itt nem használható, de ne aggódj, Minsc gyorsan megoldja a gondot, s máris négytagú lett a csapatod. Miután felfegyverkeztél, elindulhatsz, hogy kiderítsd hol vagy, ki és miért tart bezárva e lidérces helyen. Használd Imoen csapda felderítő képességét, sok fejfájástól meg fog kímélni, és tapasztalati pont is jár a hatástalanított csapdák és feltört zárak után! Az első fontosabb helyszín, ahol a vak gólem található. Beszélj vele, mint a "mestere" s elmondja, hogy elvégezte a rábízott feladatokat, s ha akarod kinyitja a zárt ajtókat. Ehhez azonban aktiválni kell egy kővel. Tovább haladva találkozol Rielevvel, a tartályban lévő "valamivel". Elmondása szerint a hely ura a barátja volt, s nem tudja mit keres a tartályban, de már nagyon szenved. Megkér, hogy segíts rajta, s kapcsold ki a tartályt (Energy cells). Miután megtetted, az aktiváló követ (Activation stone) megtalálod az asztalon. Add oda a gólemnek, majd menj tovább. Egy könyvtáron keresztül haladva {a polcokon italok és tekercsek találhatók}, egy műhelybe jutsz, ahol gonosz törpék (Duergar) állják az utadat (Mail of the dead +2, Acorns!). Találsz itt egy ajtót is, melyet egyelőre nem tudsz kinyitni. A folyosó végén egy érdekes szerkezet áll, melyet megpiszkálva, egy cambiont szabadíthatsz el (Bastard sword +1). Mivel tovább erre nem mehetsz, indulj el a szint szíve felé. Egy kör alakú bűzös helyiségbe jutsz (Helm of infravision), ahol egy undorító Otyugh tanyázik. Miután elintézted, ne felejtsd el felvenni a nála lévő kulcsot (Wand of frost key). Tovább haladva egy szépen bebútorozott szobába kerülsz (Wand of lightning key, Air elemental statue, Metaspell influence amulet). Ha keresgélsz egy kicsit, megtalálod Balduran sisakját. Jobbra, egy föld alatti ligetbe kerülsz, ahol három dryád szomorkodik. Elmesélik, hogy Irenicus {végre megtudtad fogva tartód nevét} fogva tartja őket, de ha megtalálnád az elveszett makkokat, s azt odaadod a tündérek királynőjének Windspear Hillsben, akkor elhagyhatnák ezt a szörnyű helyet. A makk már nálad van, így beszélj velük még egyszer. A liget végén egy újabb szépen berendezett szobára lelsz. Itt találod meg a portált aktiváló kulcsot (Portal key, Bracers AC8), és az egyik ereklye darabját (Pommel jewel of the Equalizer). Vedd magadhoz őket, s irány a teleport. Közben megszólal egy riasztó, s nagy valószínűséggel találkozni fogsz két gólemmel, akik nem a kijutásban fognak segédkezni. Kilépve a teleportból megismerkedhetsz Yoshimoval (fejvadász) a fejvadásszal. Rövid beszélgetés után csatlakozik a csapathoz. Immár öten keresitek a szabadság felé vezető utat. Néhány percnyi gyaloglás után egy terembe jutsz (Wand of cloudkill key, Wand of fire key, Wand of summoning key), ahol mephitek várnak rád. A terem jobb oldalában rácsos szerkezetek sorakoznak egymás mögött. Érdemes először ezekre koncentrálni, mert folyamatosan termelik a kis szárnyas lényeket. Miután végeztél, bal oldalt két oldalfolyosó közül választhatsz. Az elsőben egy elszabadult "klón" állja utadat, melynek megfékezése nem okozhat gondot (Wand of missiles key). Tovább indulva egy holttestet találsz, melyet Jaheira szívbe markoló hangon azonosít. A halott nem más, mint Jaheira eltűnt férje Khalid. E tény hosszabb ideig kihatással lesz druidánk viselkedésére. Légy vele türelmes és megértő. A következő helyszín egy hosszú csarnok. Végezz gyorsan a törpékkel, és nézz körül. A földön különféle jelek láthatóak, szám szerint hat darab. Ha minden igaz, van hat kulcsod is. Menj a csarnok bal oldalára, és érintsd meg az ott lévő oszlopokat. Minden egyes hatástalanított csapda után kapsz egy varázspálcát (Wand of magic missiles, Wand of frost, Wand of fire, Wand of animal summoning, Wand of lightning, Wand of cloudkill). Ha nem lenne meg minden kulcsod, akkor sincs baj. A terem jobb oldalán, szorosan a fal mellett haladva kikerülheted a halálos csapdákat. A terem végében a szobor egy mágikus gyűrűt rejt (Ring of protection +1). Jobb oldalt három járat látható. Az utolsóban gonosz törpék tanyáznak (Girdle of bluntness). A középsőben Frennedan kéri, hogy engedd szabadon. Miután megkerested a kulcsot, és kiengedted, felajánlja hogy veletek tart. A szövetség azonban igen rövid életű lesz, mivel Frennedan átváltozik valódi alakjába. A még felderítetlen folyosó végén megtalálod a kiutat. Viszont van még itt egy küldetés. Ha visszamész a teleporton az útvesztő első felébe, találsz egy eddig zárt ajtót. Ezen belépve egy lebegő szerkezeten találod magad. A mephitek legyőzése után találsz egy lámpást. Ha megérinted Malaaq a djinni bújik elő belőle. A beszélgetés során kiderül, hogy ő is fogoly, azonban van egy mód a felszabadítására. Egy flaskát kell elhoznod neki, melyért cserébe mesés kincset ígér. Az üvegcse a dryadoknál van, s ha beszélsz velük szívesen neked adják. Miután visszavitted az üveget, páratlan látványban lehet részed. Jutalmul pedig nem mást, mint halott féltestvéred Sarevok kardját (Sword of Chaos +2) kapod meg, mely életlopó tulajdonságával igen nagy segítség. Most már semmi sem tarthat vissza, hogy elhagyd e szörnyű helyet.

Athkatla

Waukeen's promenade
lig hogy kilépsz a friss levegőre, egy csata szemtanúja leszel, melyben Irenicus
pillanatok alatt végez egy tucat zsoldossal. Rövid párbeszéd után Imoen megtámadja, s a válasz sem várat sokat magára. A csata hevében teleport kapukon keresztül a Cowled Wizard szervezet varázslói érkeznek a helyszínre. Mivel Athkatla utcáin tilos a mágia használata, így Irenicust, aki nem adja könnyen magát, és Imoent magukkal viszik. A fő feladat tehát Imoen megtalálása, és kiszabadítása. Most hogy kezedbe kaptad az irányítást, nézz körül a városban. A piactér közepén egy mutatványos társulat verte fel díszes sátrát. Közelebb érve egy síró kisfiúba botlasz, aki elpanaszolja, hogy anyja a sátorban rekedt. Miután megígéred neki, hogy segítesz, beszélj a bejáratnál álló katonával. Bár figyelmeztet a bent váró veszélyre, az ígéret az ígéret. Belépve az ajtón egy különös világba kerülsz. Éppen bámészkodsz, mikor egy djinni jelenik meg előtted. Kérdéseket tesz fel neked (prince 30, princess 40), s minél hamarabb válaszolsz helyesen, annál több pontot kapsz. Bent találkozol Aerievel (pap-mágus) a tündérlánnyal (ogre alakban), aki elmondja, hogy Kalah az illuzionista gnóm hozta létre ezt a helyet a maga szórakoztatására. Itt semmi és senki nem az, mint aminek látszik. Kalah a második emeleten tartózkodik. A közelébe érve minden oldalról szörnyek vetik rád magukat. Már épp szembefordulnál velük, mikor egy nyálka figyelmeztet, hogy ezek csak illúziók, magát Kalaht kell elpusztítani. Miután végeztél vele (Ring of human influence, Girdle of piercing), eltűnik az illúzió, és mindenki visszanyeri eredeti alakját. Beszélj Aerievel, aki elmeséli, hogyan vesztette el szárnyait, és hogy került ebbe a cirkuszba. Ha jobban körülnézel, találkozhatsz Quayleval az előző részből ismerős gnómmal. Mint kiderül, ő vette gyámolításába Aeriet. Ha akarod a tünde, szívesen csatlakozik hozzád. Igaz közte és Jaheira közt gyakran felforrósodik majd a hangulat, Minsc azonban vadonatúj védencét üdvözölheti személyében. Add el feleslegesnek ítélt dolgaidat, s irány a nyomornegyed.

  Vége az első fejezetnek.

 
Az oldalon található képek azok készítőinek tulajdonát képezik.
Minden jog fenntartva! ©2002-2004 Nefrit
Ha segítségre van szükséged, keress fel:
E-mail: nefrit@stop.hu
Teljes leírás
 »Almenü
 » Kezdőlapra
 » Bevezető
 » I. fejezet
 » II. fejezet
 » III. fejezet
 » IV. fejezet
 » V. fejezet
 » VI. fejezet
 » VII. fejezet
 

 •  Frissítés •  A lap tetejére ugrás •