Tartalom
 »Baldur's Gate II
  »Teljes leírás
  » Stronghold
      küldetések
  »Egyéb küldetések
  »Arcképcsarnok
  »Tippek-trükkök
  »Cromwell műhelye
  »Tárgy lista
  »Bestárium
  »Cheat kódok
 »Letöltések
  »Tovább
Hívatás specifikus küldetések
 

 » Ezen oldalon, azokat a küldetéseket találod, melyeket csak akkor kapsz meg, ha karaktered az alábbi mesterségek közül választott.

 » A barbár és szerzetes kasztot választókat a harcos stronghold, a varázsló kasztot választókat pedig a mágus stronghold feladatai várják.


Harcos, Barbár, Szerzetes
 A de'Arnise hold felszabadítása után, vállald el, hogy te leszel az erőd új ura. Hetente kapsz 500 aranyat, ami a második emeleten gyűlik, a nagy világosbarna szekrényben.

    A következő feladatok várnak rád:
  • Tolmas Bendelia elpanaszolja, hogy a birtokod déli részén, banditák támadták meg és felgyújtották a karavánját. Jó uralkodóhoz híven, fizesd ki a kárát (1000), és bérelj számára zsoldosokat (500).
  • Captain Cernick, az erőd új kapitánya jelenti, hogy elfogtak egy tolvajt. Lastin, a gárda egyik újonca. Hallgasd ki a bűnöst, aki bevallja, hogy ő lopott, de csak azért, mert a felesége nagyon beteg és a gyógyszer borzasztó drága. Fizesd ki neki a gyógyszer árát, amiért nagyon hálás.
  • Balumir, Tempus papja járul színed elé, aki átmeneti szállást szeretne kérni nálad. Mivel elég kétes a híre, rajtad áll, hogy befogadod-e.
  • Segédkezhetsz, egy házasság létre jöttében is. Chanelle-t, két férfi is ostromolja, Jessup és Malvolio. Te döntheted el, kihez menjen, esetleg le is beszélheted a lányt a házasságról.
  • Két pénzbeszedő érkezik, akik még lord Arnise egy régi kölcsönét szeretnék behajtani (2000).
  • Árvíz sújtotta a földjeid egy részét, ami nagy károkat okozott, az ott élőknek. Tőled kérnek segítséget gondjuk megoldásában.
  • Az első komolyabb probléma, Lord Roenall megjelenésével kezdődik, mivel az uraság igényt tart újdonsült kastélyodra. Az elutasító válasz nem is marad megtorlatlan. Pár héten belül, számíthatsz rá, hogy Roenall (Full plate mail +1, Bastard sword +1), csapatával megtámadja az erődöt.

Kósza
 Az Umar Hills-i rejtély megoldása után, megválasztanak a falu újdonsült védelmezőjévé.

  • Mairyn az erdei tündér kér segítséget tőled. Elpanaszolja, hogy a közeli erdőben [Ruined temple] egy csapatnyi ember kutat valami után, s közben elpusztítják az ő szívéhez oly kedves növényeket. Mint a természet védelmezője, kövess el mindent az ügy érdekében. Az erdőben Lord Igen Tombelthen egy írás alapján, - aminek csak az egyik fele van meg - ezen a területen lévő mithril mező után kutat. Beszélj vele, s ajánld fel, hogy majd te megkeresed a szóban forgó helyet. Először meg kell találnod az írás hiányzó felét. A papír másik fele, a romos templomban van, ott ahol Mazzy be volt zárva. Az írás szerint egy kő kupac alatt található a mithril. Menj el keletre, ahol csontvázak várakoznak. Csapd le őket, és kutasd át a köveket. Egy mithril nyakláncot, és egy pergament találsz. Add oda Lord Igennek, mire ő és emberei elhagyják az erdőt. Menj vissza Imnesvaleba, a tünde a kunyhód előtt vár rád.
  • Imnesvaleben, válsághelyzet van. Az elmúlt napokban, a közeli hegyekből ork horda érkezett a falu tövébe. Mandulf és Atta egy barlangban bújtak el a fosztogatók elől. Mint a falu védelmezőjének, el kell kergetned az orkokat (Bastard sword +1, Studded leather armor +2).
  • Küldönc érkezik Imnesvaleból. Minister Lloyd, rémülten újságolja, hogy Umar a boszorkány visszatért, és ha pár napon belül nem hagyják el a falut, mindenkit elpusztít. A te feladatod megfékezni a boszorkányt. Lloyd útmutatása szerint, Umar jelenleg a romtemplomban tartózkodik. A templom bejáratánál, ismét találkozol Mairyn-nel, az erdei tündérrel. Ő is a segítségedet kéri, mert Umar a mágiája révén, megmérgezi az erdőt. Lent pár élőhalott, és egy glabrezu állja utadat, míg rá nem találsz a boszorkányra. Umarnak (Mage robe of fire resistence, Bracers AC 6, Wand of lightning) segítőtársa is akad, egy imp személyében. Mairyn, hálája jeléül, egy igen értékes szobrocskával (Moon dog figurine) ajándékoz meg. A faluban, megválasztanak, Imnesvale tiszteletbeli és örökös védelmezőjének, valamint megkapod a ranger kabint.

Lovag
 A Firkraag küldetés teljesítése után, a Most Noble Order of the Radiant Heart főhadiszálláson, beszélj Sir Prelate Wessalen-nel, aki tovább küld Sir William Reirrac-hoz. Miután felvettek a rend tagjai közé, kapsz egy saját szobát, majd Sir Reirrac elmondja, az első feladatod.

  • Umar Hills-ben egy csapat paladint kell megmentened. A kis faluba érve, Sir Alynar fogad, és azonnal a csata színhelyére vezet. Fél tucat orkot, két ogre mágust, és két ettint kell kardélre hánynod, lehetőleg minél kevesebb veszteséggel. A sikeres mentőakció után, jelentkezz Sir Williamnél.
  • Ismét Umar Hills-be küldenek, ahol Baron Metrich néhány telepest akar eltávolítani, akik üzleti céljai útjában állnak. Beszélj az umari fogadó előtt állókkal, akik elmesélik, hogy ők nem telepesek, hanem a kérdéses föld birtokosai. Baron addig sanyargatja őket, míg el nem hagyják a földjeiket. Nyugtázd a hallottakat, hallgasd meg a másik felet is, majd dönts bölcs lovag módjára!
  • Egy lemészárolt család, utolsó sarját, Tyrianna-t kell megvédened, amíg megérkezik a nevelőapja. A lány, a kikötőben, Oghma temploma melletti házban tartózkodik. Tyrianna fegyelmezése, és néhány behatoló megregulázása után, megérkezik Hurgis Baltezan. Miután meggyőződtél róla (detect evil), hogy az akinek mondja magát, add át neki a lányt, majd jelents a főhadiszálláson (Pride of the Legion +2, Large Shield +2).
  • Az utolsó feladatod, igen egyszerű, de annál nehezebb teljesíteni. A Holy Avenger nevű kardot kell visszaszerezned Firkraag-tól, a vörös sárkánytól [Holy Avenger (Carsomyr +5), Cloak of the shield, Red dragon scales]. A hősi feladat teljesítése után, tiéd a szent fegyver.

Pap
 A beholder szekta felszámolása után, térj vissza a templomodba, ahol kapsz egy szobát, és beállítanak a rend soraiba.


Lathander
 Acolyte Lara, a melléd kirendelt személy. Ő adja számodra a feladatokat, figyeli és értékeli a cselekedeteidet. A feladatok többsége, tanácsadásból áll, így jól gondold (istened természete szerint) meg mit mondasz, mert a templom rendjéből is kitagadhatnak.

  • Glinden elpanaszolja, hogy nagyon lefoglalja a munkája, ezért kissé elhanyagolta a feleségét. Egy nap mikor hazament, más karjaiban találta az asszonyt. Nagyon el van keseredve, és tőled kér tanácsot, mit tegyen ebben a helyzetben.
     » Tell him to forget her...
  • Ti'Vael kéri segítségedet. Elmeséli, hogy harcba keveredett egy másik emberrel, akit könnyen le is győzött. Megkegyelmezhetett volna ellenfelének, de számára is érthetetlen módon megölte a legyőzöttet. Segíts neki a helyes döntés megtalálásában.
     » Tell him to pay...
  • Rania a fiatal pap lány, elvesztette a hitét, és szeretné, ha megmutatnád neki a helyes utat.
     » Give her time...
  • Cotirso, az egyik pap társad igen dühös, hogy elfoglaltad az ő általa áhított pozíciót. Hogy megszerezze a helyed, még a harctól sem retten vissza. Gondold meg a dolgot, mielőtt elhamarkodottan döntenél!
     » Refuse the duel...
  • TALOS a viharisten hívei, támadással fenyegetik templomodat. Lara szerint, megelőző csapást kell mérni rájuk. Éjjel be kell jutnod a templomukba, és megölni Ada főpapnőt.

Helm

 Acolyte Byron, a melléd kirendelt személy. Tőle kapod a feladatokat, figyeli és értékeli a cselekedeteidet. A feladatok többsége, tanácsadásból áll, így jól gondold (istened természete szerint) meg mit mondasz, mert a templom rendjéből is kitagadhatnak!

  • Glinden elpanaszolja, hogy túl sokat dolgozik, és a emiatt elhanyagolta a feleségét. Erre csak akkor döbbent rá, mikor hazament, és a feleségét más férfival találta. Nem tudja mit tegyen, tőled kér tanácsot.
     » Tell him to remind her...
  • Ti'Vael kéri segítségedet. Összetűzésbe keveredett, és megölte ellenfelét. Könnyen felülkerekedett a harcban, de nem kegyelmezett ellenlábasának. Most lelkiismeret furdalás gyötri, és nem tudja mitévő legyen. Segíts neki a helyes döntés megtalálásában.
     » Tell him to go to to authorities...
  • Rania a fiatal pap lány, elvesztette a hitét, és szeretné, ha megmutatnád neki a helyes utat.
     » Remind her about importance...
  • Cotirso, az egyik pap társad igen dühös rád, hogy elfoglaltad az ő általa áhított pozíciót. Hogy átvegye a helyed, párbajra hív. Gondold meg a dolgot, mielőtt elhamarkodottan döntenél!
     » Accept the duel, and kill him...

Talos


Druida
 Faldorn legyőzése után (Staff of thunder and lightning), ki kell hívnod a helyi bajnokot is. Ha legyőzöd (Cleric staff +3, Ring of protection +2), hamarosan megjelenik a liget szelleme és felajánlja, hogy legyél a régió új druida vezére.

  • A szellem megkér, hogy állítsd meg Nilthirit a troll sámánt, aki el akarja árasztani a területet trollokkal. Megkapod Marek, a liget alapítójának fegyverét (The root of the problem), ami igen nagy segítségedre lesz a harcban. Nilthirit, a mocsár déli részén találod.
  • A szellem rövid történetéből kiderül, hogy Mareknak volt családja. Egyik leszármazottja, most érkezett Trademeetbe. Mivel a gyermek még kicsi és tapasztalatlan, nem tudja használni képességeit, és így könnyen a gonosz áldozatául eshet. A te feladatod, hogy megkeresd, és megvédd Lorent. A fiút, a város déli részén, a sátrak között találod. Segíts neki legyőzni a gonoszt, és a liget szelleme, egy igen értékes tárgyal (Golden lion figurine) jutalmaz meg.

Mágus, Varázsló
 A planar sphere küldetés teljesítése után, te leszel a szerkezet tulajdonosa.

  • Ha visszatérsz a gömbbe, Reyna és társai kérnek meg, hogy segíts nekik hazajutni, vagy ha ez nem lehetséges, szeretnének legalább dolgozni, és lakni valahol.
    • Két megoldás lehetséges:
    • Beszélsz Prelate Wessalennel, a lovagok vezetőjével, aki szívesen látja berkeikben, az otthontalan lovagokat.
    • Felkeresed Ribald-ot, az Adventurer's Martban, aki 9000 arany fejében, küld egy mágust (Khollynmus Paac), aki hazajuttatja a Solamnic lovagokat (Golden girdle).
  • Szintén a gömbben találkozol Teos-sal, a Cowled wizard céh tagjával, aki rád bízza három tanítványát (Morul, Larz, Nara), hogy segíts nekik tanulmányaikban.
    • Első feladatként, felajánlják, hogy készítenek neked egy ajándékot. Három tárgy közül választhatsz (Dagger of "karaktered neve", Wand of apprenti, Ring of protection), melyet egy héten belül el is készítenek. Érdemes elsőnek a legegyszerűbb tárgyat választani.
    • A második leckében, három féle tekercs (Mislead, Abi Dalzim's horrid wilting, Meteor swarm) közül választhatsz.
    • A harmadik feladatban, értékes varázstárgyak (Robe of apprenti, Ring of wizardry, Staff of power) elkészítése lehet a feladat, de le is beszélheted tanoncaidat, mivel a hozzá nem értés, bizonyos esetekben tragédiába is fúlhat. Tehát, csak rajtad múlik, az avatáson hány ifjú tanoncod vesz részt, mint leendő mágus.
  • A városban járkálva, megállít Sergeat Natula, hogy üzenetet hozott Teostól, aki a gömbben vár rád. Megérkezve, meg is jelenik Teos, de mint kiderül, őt meg a te nevedben invitálták ide. Hamarosan, a hét megjelenő térkapu, mindent világossá tesz, ez csapda! Meg is jelenik Sergeant Natula hat társával, és rögtön rád is rontanak. Teos gyorsan eltűnik, de a csata végezte után ismét megjelenik. Elmondja, hogy egy bizonyos Lord Ketlaar Argrin, a katonáival, meg akar ölni, minden útjába kerülő mágiahasználót. Mivel a kérdéses személy megölése, csak olaj lenne a tűzre, ezért más megoldást talált ki. Kapsz egy rúnát (Rune of imprisonment), mellyel eltüntetheted Lord Ketlaart, aki a Crooked Crain [City gates] emeletén tartózkodik. Jutalmul egy szót "Spellhold" kapsz, ami Imoen tartózkodási helyére utal.
  • Hamarosan megjelenik Morul, {már ha él ugyebár} egyik volt tanítványod. Laboratóriumot keres, kísérletei folytatásához. Ha befogadod, hetente kapsz tőle egy pár varázsitalt.

Tolvaj
 A Mae'var céh felszámolása után, Renal Bloodskalp, felajánlja, hogy vedd át a céh megüresedett vezetői székét. A szervezet megfelelő működtetéséhez, egy csapatnyi emberét is a rendelkezésedre bocsátja.

Jariel, ha akarod, röviden elmagyarázza, hogy is működik egy tolvaj céh. Miután figyelmesen végighallgattad, beszélj Lathannal.

  • Hamarosan megérkezik Ama, aki a kelet esmeltarani tolvajcéh fejének vallja magát. Megkér, hogy egy fontos találkozón [Waukeen's promenad-sötétedés után], játszd el a helyi szervezet fejét Sir Greshal előtt. Ha kiszabadítottad Kamuzut a cellájából, Mae'var likvidálása után, akkor igen értékes információt oszt meg veled. Odaérve, Ama megkér, hogy tedd el a fegyvereidet, mivel Sir Greshal (Mace +1) igen óvatos ember, és csak békés viszonyok között hajlandó tárgyalni. Hamarosan kiderül, hogy az egész találkozó dolog, egy megszervezett csapda, Ama pedig a halott Mae'var embere (szeretője volt), aki bosszút akar állni rajtad.
 A fő események, azonban a szervezet vezetése körül forognak. Meg kell határoznod, hogyan dolgozzanak az embereid. A veszélyesség mértékétől függ, a bevétel nagysága. Alacsony veszélyesség esetén kisebb lesz a bevétel. A veszélyesebb akciók után busásabb lesz a zsákmány, viszont könnyen lefülelhetik embereidet, s ezután csak vesztegetéssel tudod kihozni őket a börtönből, ami ugye pénz veszteséget jelent. Öt naponta térnek vissza embereid, bemutatni munkájuk eredményét. Ekkor, ha akarod, megváltoztathatod a működési területüket. Renal küldönce, bizonyos időközönként érkezik a fejpénzért, amit ha nem fizetsz ki, bezárják a céhedet.

  • Lathan értesít, hogy Kretort, az embereid vezetőjét, valaki meglopja. Négy fiatal tolvaj dolgozik a keze alatt, közülük lehet valamelyik.
    • Darronel Gwin II - nemesi családból származik, kevésbé gyanús,
    • Thrand - szülei rabszolgák, így ő az egyik potenciális gyanúsított,
    • Shadel - körözés alatt áll, így menekülnie kell a városból, ő is elég gyanús,
    • Blood nightmaster - ő is a kevésbé gyanús kategóriába tartozik.
    • Választhatsz, mit teszel:
    • Rábízod a döntést Kretorra,
    • Megöleted mind a négyet,
    • Csak az egyik öleted meg,
    • Visszaveszed mindannyiuk fizetését, így ösztönözve őket, hogy derítsék ki maguk között, ki is a tettes.

Dalnok
 A planar prison küldetés teljesítése után, Raelis visszatér otthonába és te leszel a színház új mecénása.

  • Hamarosan összefutsz Higgolddal, a calimporti rendezővel, aki szívesen vállalja a színházad igazgatását.
  • Néhány napon belül, meg is érkeznek az új színészek. Van azonban egy kis probléma. Nem tudják eldönteni, hogy Iltheia, vagy Jenna játssza a női főszerepet, a választást rád bízzák.
  • Nem sokkal később, újból hajba kapnak a hölgyek. Ha akarod, megváltoztathatod a döntésedet.
  • Zaren az egyik színész, szeretné megváltoztatni a darab szövegét, melyhez jóváhagyásodat kéri.
  • Sajnos Zaren kicsit túllőtt a célon, amit társai igen nehezen tűrnek. A legjobb megoldás, ha saját kezedbe veszed a szövegkönyv további sorsát.
  • Pár napon belül, újabb rossz hírek érkeznek. Higgold szerint átok áll a dolgok mögött. Be is mutatja neked Shvanana-t az alaghoni papot, aki 1000 aranyért megoldja a problémát.
  • Úgy néz ki, még nincs vége a sorscsapásoknak. Most a zenész tűnt el, aki pótolható lenne, de a kottát is magával vitte. Ha van elég pénzed, felfogadhatod Balmitance-t, a híres zenészt, de ha elég tehetségesnek érzed magad, akkor akár te is megírhatod az új zenét.
  • Higgold rémülten újságolja, hogy néhány fanatikus fel akarja gyújtani a színházadat.
  • Végre elérkezett az első előadás estéje. Egy sajnálatos megbetegedés miatt, más megoldás nem lévén, neked kell beugranod.
  • A sikeres előadás után dönthetsz:
    • Eladod a színházat (10000) Higgoldnak,
    • Megtartod, ebben az esetben, folyamatosan kapod majd a bérleti díjat.
 
Az oldalon található képek azok készítőinek tulajdonát képezik.
Minden jog fenntartva! ©2002-2004 Nefrit
Ha segítségre van szükséged, keress fel:
E-mail: nefrit@stop.hu
Stronghold küldetések
 »Almenü
 » Kezdőlapra
 » Harcos (Fighter)
 » Kósza (Ranger)
 » Lovag (Paladin)
 » Pap (Cleric)
 » Druida (Druid)
 » Mágus (Mage)
 » Tolvaj (Thief)
 » Dalnok (Bard)
 

 •  Frissítés •  A lap tetejére ugrás •