Tartalom
 »Baldur's Gate II
  »Teljes leírás
  » Stronghold
      küldetések
  »Egyéb küldetések
  »Arcképcsarnok
  »Tippek-trükkök
  »Cromwell műhelye
  »Tárgy lista
  »Bestárium
  »Cheat kódok
 »Letöltések
  »Tovább
Teljes leírás -- Ötödik fejezet

Underdark
ivel Irenicus és Bodhi mélysötétbe ment, s neked szükséged van a lelkedre,
kénytelen vagy követni őket. Hamarosan duergar kereskedőkbe botlasz. Uder Mordin, elmondja, hogy a közelben egy mágus, egy csata során, másik létsíkon ragadt. Vegyél tőlük Freedom tekercset, majd menj tovább. Ha elérsz, abba a kereszteződésbe, ahol a cseppkövek között két kis házikó bújik meg, akkor olvasd fel a freedom tekercset. Hamarosan megjelenik Vithal. A mágus elmeséli, hogy azért jött ide, hogy más síkokat bejárva, varázstárgyakat keressen. Sajnos azonban a csata során elvesztette a varázskönyvét, mely valószínűleg a svirfneblineknél lehet. Megkér, hogy szerezd vissza a könyvet, cserébe neked is ad a talált varázstárgyakból. A mélységi gnómok faluja északkeleten található. Útban a falu felé, egy drow őrjáratba futsz. Készülj fel erős mágikus támadásokra. Ha győzöl, szedd össze a drow fegyvereket, és páncélokat, jó hasznukat veszed itt lent {a levetett cuccaidat el ne add, a felszínre visszatérve, szükséged lesz még rájuk}. A falu bejárata előtt beszélj Odendal Breachgnommal, aki tovább küld a falu vezetőjéhez. Goldander Blackenrock, a svirfneblin vezető, felajánlja, hogy ha segítesz neki, segít bejutnod a drow városba. Elmondja, hogy a falu nagy baj van, mert a közeli bányában, az egyik tárnából feljött egy démon, és elpusztít mindenkit, aki oda merészkedik. Ad is egy tekercset (Stoneshape scroll), melyet majd használnod kell. A szomszédos kocsmában, Therndle Dagglefodd elveszett fia miatt kesereg. Menj el a tárnákig, és beszélj az ott álló gnómmal, aki kinyitja neked a kaput. Készülj fel rendesen, Balor igen kemény ellenfél. Ha sikerül végezni vele, használd a kapott tekercset, és a tárna lezárul örökre. Mond el a jó hírt a gnóm vezérnek, aki hálája jeléül, megajándékoz (Skullcrusher +3), és ad egy követ (Light stone), mellyel bejuthatsz Adalon-hoz. Mielőtt elhagyod a falut, beszélj a kocsmárossal, aki 300 aranyért cserébe, átadja neked a mágus könyvét (Book of Rituals). Vithalt, az egyik portál mellett találod. Add oda neki a könyvet, mire elmondja, hogy miután felolvassa a megfelelő igéket, meg fog jelenni egy guardian, melynek megfékezése a te feladatod lesz. Három kapu van (föld, tűz, levegő), ha mindenhol megtörtént az idézés, Vithal visszatérve, egy botot (Rod of Adsorption) ad a zsákmányából. Most pedig, menj el arra a helyre, ahol a drow őrjárattal találkoztál. Itt menj még egy kicsit észak felé, ahol egy különös szerkezetet találsz. Egy kis vizsgálódás után, érintsd meg a sikoltó arcot formázó oldalakat. Kisebb földrengést követően, hat, drowk által bebörtönzött lélek tér vissza az anyagi síkra. Gont, köszönete jeléül, megosztja veled idelent szerzett tapasztalatait. Bedlen Daglefodd, nem más, mint Therndle, a gnóm kocsmáros elveszett fia (Bracers AC 4). Alchra Diagott, már nem ennyire hálás szabadulásáért, ő igen veszélyes lich. {Ha van egy erős, gonosz beállítottságú pap a csapatodban, egy kis szerencsével, a turn undead képességét használva, átállíthatja a te oldaladra. Nézd meg mennyi, és milyen varázslatokat tud, nem semmi!} Riti [Spear +3 Backbiter (cursed)], Raevilin Strathli, és Madman Angelo (Jhor the Bleeder +2), szintén a kevésbé hálás fajtából valóak, bár ilyen "élmény" után, amin keresztül mentek, lehet hogy ez a normális? Ust Natha bejárata előtt, újabb csapat drow üt rajtad. Az összecsapás végeztével, keresd fel Adalont. Az ezüst sárkány, elmeséli, hogy Irenicus ellopta a tojásait, így biztosítva magát a drowk között. Egyességet ajánl fel, ha visszaszerzed a tojásokat, segít feljutnod a felszínre. A drow várost megtámadni nem lenne okos dolog, ezért látszólagosan, sötét elffé változtat. A város bejáratánál megállítanak, és azonosítani kell magadat. Ha a csapatodban van Viconia, megoldja a gondot, ha nincs, mond azt, hogy Ched Nashadból érkeztél.

Ust Natha
 városban, a drow szokásokhoz híven folyik az élet.
A vezetés élén, a nagyasszonyok állnak, míg a hím egyedek, katonai szerepet töltenek be. Mivel "sötét elf" vagy, viselkedj is úgy. A kínzások, és gyilkosságok itt mindennaposak, ez a drowk vérében van. A tojások, a nagyasszonynál vannak, ezért valahogy a közelébe kell férkőznöd. Erre a legjobb megoldás, ha a fogadóban beszélsz Sondallal, és benevezel a viadalokra. Miután legyőzted Lasaonart (Blade of searing +3), és Chalintrat, beszélj Szordrinnal, aki harcosokat keres az arénájába. Négy, egyre erősebb szörnnyel (Umberhulk, Nabassu, Sahuagin, Beholder) kell megküzdened, mely pénzjutalommal jár. Itt nincs több dolgod, keresd meg Solaufeint, aki elmondja, hogy Ardulace anya felfigyelt rád, és egyik embere a téren vár. Itt kapod meg első küldetésedet, melyben a nagyasszony egyik lányát kell megmentened, az illithidek karmaiból, mélysötét barlangjaiban. Útközben egy csapat próbál feltartóztatni, sikertelenül (Dragon's breath). Solaufein, a mind flayerek barlangja előtt vár rád, és az összecsapásban is segédkezik. A sikeres szabadítási akció után, menj vissza a piactérre, és beszélj Imraevel, aki tudatja veled, hogy Phaere, a fogadóban vár. Nézd át a kereskedők portékáit, találsz itt egy-két érdekes dolgot (Harbringer +3, Sentinel +4, Spear of withering +4, Kaligun's amulet of magic resistence, Rod od smithing, Robe of evil archmagi, stb.). Épp hogy elindulnál, mikor egy duergar megszólít, és megkér, hogy menj közelebb a nagy tartályhoz, mert a mestere beszélni akar veled. Aboleth, belelát a tudatodba, és tudja ki is vagy valójában. Egy számára elvégzendő feladatért cserébe azonban hajlandó megőrizni inkognitódat. Qilue, a papnő agyát akarja, akit lakosztályában találsz. Végezz vele (Qilue's brain, Boneblade +4) gyorsan és csendesen, így nem derül fény tettedre. Phaere, elmondja, hogy Ardulace anya igencsak érdeklődik irántad, és hamarosan feladatot is kapsz tőle. Addig is kapsz egy kis szabadidőt, ami alatt bejárhatod a várost. Ha végeztél, aludj egyet, és menj a térre, ahol már várnak rád. Phaere újabb feladattal bíz meg. Egy beholder tolvajt kell elkapnod, aki adamantin-t lop a drowktól. A lény a délkeleti platformon található. A feladat teljesítésében, Phaere és Solaufein is segítségedre lesz. Jutalmul, ismét kapsz egy kis szabadidőt, de három napon belül jelentkezned kell a fogadóban. Phaere, most a nagyasszony megbízását adja át, melyben a közeli gnóm falu őrjáratán kell rajtaütnöd, így növelve a Lloth dicsőségét. Inkognitód megörzése érdekében, teljesítened kell a feladatot. {Mert hát a drowk gyűlölik a mélységi gnómokat} A feladat végrehajtásában Solaufein is részt vesz, aki a falu határán csatlakozik hozzád. Ha megvan, fogd a sisakot (Patrol leader's helmet), és add oda Phaerenek a fogadóban. A céltudatos nő újabb találkozóra hív, melyre egy órán belül meg kell érkezned. Most azonban saját lakosztályában vár, ami a megölt papnő otthona mellett van. Feladatod Solaufein megölése lesz, melyet a köpenyével kell bizonyítanod. A legjobb megoldás, ha hallgatsz Jaheirara, és elmondod Solaufeinnek, mit tervelt ki volt kedvese. Kérd el a köpenyét, és vidd el Phaerenek, aki annyira elégedett veled, hogy meghív egy kis párnacsatára. Ha belemész a dologba, akkor számíthatsz rá, hogy Jaheira {vagy aktuális kedvesed, feltéve ha van} lapátra tesz. Ezt elkerülendő, hazudd azt, hogy… Ezek után, maga Ardaluce anya kíván látni, így hát irány a főtemplom. Mivel a nagyasszonynak nagyra törő tervei vannak, szeretne minél nagyobb kegyre szert tenni Llothnál. Ehhez egy igen ritka dologra van szüksége. Utasít, hogy hozd el az Underdarkban honos egyik ősi faj (Beholderek, Illithidek, Kua-toak) legerősebb egyedének vérét. A városban összefuthatsz Visajjal, aki egy mágikus kötéltől akar megszabadulni. Elmondja, hogy a kötelet, a Bregan D'aerthe vezérétől, Jarlaxle-tól lopta el. A kötél igen értékes, mivel megvéd az imprisonment varázslattól. Jarlaxlenak azért fontos a mágikus tárgy, mert szüksége van egy wardstonera, mellyel bejuthat a Jae'llat házba. A kő viszont jelenleg Deirexnél, a lich mágusnál van. Jarlaxle emberei megpróbálták ellopni, de mivel hamis kötél volt náluk, odavesztek. A zsoldosvezér most bosszút forral a mágus ellen, de ehhez ugyancsak szüksége van a kötélre. Mivel nálad van az említett darab, próbáld ki. Hamarosan Jarlaxle főhadiszállásán találod magad. Mint kiderül, a lopott kötél csak mese volt, arra kellettél, hogy kipróbáld tényleg működik-e a nálad lévő darab. Jarlaxle elmeséli, hogy emberei tényleg a lich áldozatául estek. Lelkeiket, a mágus egy drágakőbe zárta, melyet a vezér szeretne megkaparintani. Mivel Jarlaxle tudja ki is vagy valójában kénytelen vagy elvállalni a dolgot. A halott lich mellől vedd fel a követ (Jae'llat wardstone, Lich's tooth), és kutasd át a házát (Armor of the viper +5, Deirex's gem). Visszatérve Jarlaxlehoz, kiderül, hogy a kövekbe nincsenek lelkek bezárva, a zsoldos csak kárpótlást akart az őt ért veszteségekért. Azonban, hogy mégse érezd magad túlságosan baleknak, Deirex kincses kamrájában [Wand of magic missiles, Wand of frost, Short sword +2, Crossbow of affliction +4, Two handed sword +2, Spear +3, Ring of clumsiness (cursed)], és a Jae'llat házban lévő dolgokat (arany, drágakövek), elteheted munkadíj gyanánt. Útban a kijárat felé, megállít Taso Kala, aki a város délkeleti részébe küld, ahol Ghaundaur hívőket, és undorító teremtményeiket kell elpusztítanod. Most, hogy már nem áll senki az utadba, itt az ideje, hogy elhozd a vért Ardaluce nagyasszonyanyának. Legkönnyebben, a kua-toaktól szerezheted meg a vért, igaz sokan vannak, de jóval gyengébbek, mint a beholderek, vagy az illithidek. Leggyorsabban, viszont a beholder barlangból térhetsz vissza. Itt ugyanis elég végezni a bejáratnál lévő két egyeddel, és az elder orb (Eye of elder orb, Amulet of spell warding, Blade of equalizer {ereklye darab}) szemét visszavinni a nagyasszonynak. A nagy mennyiségű tapasztalati pont, és a található tárgyak miatt, azonban érdemes mind a három alagutat bejárni. Ha nem érzed még magad elég erősnek, ide később is vissza lehet jönni.

Underdark barlangok

    Kua-toa barlang
  • Itt két fontosabb helyszín van. Az egyik, ahol a kua-toa (Kua-toan's blood, Bracers of blinding strike, arany, drágakövek) herceget találod, itt a lényeg, hogy gyorsan végezz mindenkivel. A másik hely, a keleti részen található csarnok, melynek a végében egy nagy szobor áll. Idézz néhány állatot, és egyet vigyél a szobor alá, mire megjelenik öt démon lovag. Elég kemény menet lesz (stun, level drain, fear), de a tárgyakért érdemes megcsinálni (Girdle of frost giant strenght, Armor of the Hart +3, Soul reaver +4).

    Beholder fészek

  • Itt tényleg a pusztításon van a hangsúly, de azért vizsgáld át a falakat, egy-két helyen vannak elrejtve tárgyak.

    Illithid város

  • Ez a legizgalmasabb helyszín. Érkezésed után nem sokkal, fogságba esel, és egy cellában térsz magadhoz. Hamarosan rád nyit a börtönőr, és tájékoztat, hogy ha élni akarsz, akkor harcolnod kell. Az első csata után, nyisd ki a szomszédos ajtót. A melletted lévő cellában, githyankik raboskodnak. Beszélj velük, és mikor visszatérnek az arénából, elmondják, hogy van egy szökési tervük. A feladatod az lesz, hogy amíg mentálisan feltartják az illithideket, meg kell keresned a kijáratot. Amint bekerültök az arénába, csapd le a kua-toakat, és indulj el a kijárat felé. Kutass át minden utadba eső dolgot (Hilt of the Equalizer {ereklye darab}, Methild's harp), míg el nem érsz, egy zárt ajtóhoz, melyet csak az elme erejével lehet kinyitni. Keresd meg azt a helységet, ahol a fal mellett körben medencék állnak. Vegyél ki belőlük szérumot (Illithid serum), és vidd el abba a terembe, ahol emberek fekszenek eszméletlenül az asztalon. Adagold a szérumot a mellettük lévő tartályba, majd a központi gépből vedd ki a fejpántokat (Control circlet). Siess vissza a medencés szobába, és tedd a fejére a pántot, az ott lévő agyszívónak. Nyittasd ki vele az ajtót, majd küld át a másvilágra. A megmaradt fejpántokból, egyet hagyj meg, a többit használd fel okosan, a még meglévő illithideken. A város északi részén, igen hasznos itókákra (Brine potion) tehetsz szert, melyek átmenetileg megvédenek a pszionikus támadásoktól. Találsz még egy ajtót, amit nem tudsz kinyitni, ide kell a megmaradt fejpánt. Észak felé haladva megtalálod a város vezetőjét a fő agyat (Elder brain blood), és megmaradt csatlósait. Ha végeztél velük, nézz körül (Ring of fire control, Staff of command), ahol még nem voltál.
 Útban Ust Natha felé, találkozol a megszökött githyakikkal, akik el akarják venni tőled az ezüst kard nálad lévő felét. Oda is adhatod nekik, de ha meg akarod tartani, harcolnod kell érte.
 Ardaluce anya nagyon elégedett veled, s mivel az idézés teljes nyugalmat igényel, ezért a külső fenyegetések elkerülése végett, lezáratja a várost. Phaere, ismét meghív privát lakosztályába, ahol beavat nagyra törő tervébe. Mivel ő szeretne a Despena ház nagyasszonya lenni, az anyját el kell távolítani az útból. Ezt úgy képzeli, hogy szabotálja Ardaluce anya tervét, így a nagyasszony kiesik Lloth kegyéből. A te szereped ebben a dologban az, hogy a tőle kapott hamis tojásokat [Fake dragon eggs (Phaere's), Despena treasury key] ki kell cserélned az eredetivel. Ha életben hagytad Solaufeint, akkor a templom előtt megjelenik, és arra kér, hogy a tőle kapott hamis tojásokat [Fake dragon eggs (Solaufein)] add oda Phaerenek, a valódiakkal meg tégy amit akarsz.
    Ennél a pontnál, három lehetőség közül választhatsz:
  • Beárulod Phaeret, Ardaluce anyánál, ebben az esetben, a nagyasszony végez a lányával. A rituálén, miután Ardaluce átadta a tojásokat a démonnak, lehull rólad az illúzió, és fegyverrel kell utat törnöd a kijáratig.
  • Ellopod a tojásokat, és odaadod Phaerenek. Ekkor, a szertartáson, a démon megöli a nagyasszonyt, majd mikor Phaere átadja a valódi tojásokat a démonnak, szintén lehull rólad az illúzió, és ismét a fegyvereké a szó.
  • Ellopod a tojásokat, de Phaerenek a Solaufeintől kapottakat adod oda. Ebben az esetben, csak végig kell nézned, ahogy a démon megöli a két drow nőt (Gorgon's plate, Ring of spell turning), majd gyorsan elhagyni a várost.
 Add oda a tojásokat Adalonnak (Necaradan's crossbow +3), aki miután emberi alakot öltött, segít eljutnod a kijáratig. A romos épületben, segíts likvidálni a drow elfeket, majd menj fel, az oly régóta látott felszínre.

 Vége az ötödik fejezetnek.

 
Az oldalon található képek azok készítőinek tulajdonát képezik.
Minden jog fenntartva! ©2002-2004 Nefrit
Ha segítségre van szükséged, keress fel:
E-mail: nefrit@stop.hu
Teljes leírás
 »Almenü
 » Kezdőlapra
 » Bevezető
 » I. fejezet
 » II. fejezet
 » III. fejezet
 » IV. fejezet
 » V. fejezet
 » VI. fejezet
 » VII. fejezet
 

 •  Frissítés •  A lap tetejére ugrás •