Tartalom
 »Baldur's Gate II
  »Teljes leírás
  » Stronghold
      küldetések
  »Egyéb küldetések
  »Arcképcsarnok
  »Tippek-trükkök
  »Cromwell műhelye
  »Tárgy lista
  »Bestárium
  »Cheat kódok
 »Letöltések
  »Tovább
Teljes leírás -- Negyedik fejezet

Brynnlaw
 hajó kapitánya igen csak szereti a pénzt, ezért ha lehet, minél több helyről
begyűjti azt. Amint lelépsz a hajó fedélzetéről, nem várt társaság fogad, néhány vámpír személyében. Fő feladatod, természetesen az, hogy bejuss Asylumba. Beszélgess az emberekkel, szerezz minél több információt. A városka északkeleti részén találkozhatsz Giniaval. Elmeséli, hogy Brynnlaw, a kalóz megszállás előtt, egyszerű, békés halászfalu volt. Most azonban kétes figurák irányítják, megpecsételve ezzel az itt élők sorsát. A sziget jelenlegi ura Desharik a kalózvezér. Ginia, Chremy rabszolgája, aki prostitúcióra kényszeríti. Van azonban egy Calahan nevű csempész, aki bizonyos pénzösszeg fejében elvinné Giniat és testvérét a szigetről. Őt a kikötőben találod, fizesd ki neki a 200 aranyat, tedd el láb alól Chermyt (Galvena's medallion), majd menj, és mond el a jó hírt a lánynak. Látogass el a Vulgar Monkey nevű helyi fogadóba. Itt tartózkodik Sanik a kereskedő, aki különböző dolgokat szállít Asylumba. Sajnos megölik, mielőtt hasznosabb infomációhoz juthatnál. Annyit azonban megtudsz Sanik és a bérgyilkos párbeszédéből, hogy a kereskedő kedvesét a helyi bordélyban tartják fogva. Mivel Sanikon már nem segíthetsz, mentsd meg a kedvesét, Clairet. Ehhez első lépésben, be kell jutnod Lady Galvena házába.

    Ez több módon is lehetséges:
  • Használod a Chermytől szerzett medált,
  • Vendégnek adod ki magad,
  • Erőszakkal betörsz.
    Ha bent vagy, kétféleképpen is a lány közelébe juthatsz:
  • Végzel az őrökkel (Halberd +2),
  • A szakácsnő segítségét kéred.
 A börtön kulcsát, Galvena szobájában, a szekrényben találod (Galvena's key). Mentsd meg a lányt, ami az úrnő (Leather armor +3, Flail +2), és Vadek halálát jelenti (Quarterstaff +2). Claire megköszöni segítségedet, és elvisz Gonik kapitányhoz, aki elmondja, hogyan juthatsz be Asylumba.

  • Az első variációban, Desharik-kal kell beszélned. Ha a csapatodban van Yoshimo, akkor ő elintézi helyetted a dolgot, ha nincs, akkor el kell hitetned vele (18-as karizma! pl. Keldorn), hogy őrült vagy. A házában találhatsz pár dolgot (Long bow +2, Light crossbow +1).
  • Ha egyik feltétel sem adott, akkor, keresd meg a szomszédos házat, ahol Giniaval beszéltél. Itt tartózkodik Perth the Adept, a mágus. Rövid társalgás után, szavak helyett használd a fegyvereidet (Wardstone for Asylum, Book of infinite spells). A követ használva sértetlenül juthatsz be Asylumba.

Asylum
    Benti fogadtatásod, attól függ hogy érkeztél ide:
  • Ha Desharik segítségével kerültél ide, akkor Lonk kienged a celládból, és szabadon körbejárhatod a helységet. Beszélj Imoennel, aki egyelőre sajnos nem emlékszik semmire. Aludj egyet, mikor felébredsz megjelenik Irenicus.
  • Ha a mágus kövét használva érkeztél, az épületbe lépve, egy csuklyás ember fogad és felajánlja hogy körbevezet. Kövesd hát újdonsült 'vezetődet'. Minden cellalakót külön bemutat, - Tiax személyében újabb ismerős tűnik fel - míg végül rátalálsz Imoenre. Örömöd azonban csak addig tart, míg fény nem derül rá ki is a titokzatos idegenvezető.
 Hosszabb beszélgetés után, ha a csapatodban van Yoshimo kiderül, hogy ő volt, aki elárult. Ezután, mint kísérleti alany részt veszel Irenicus előadásában, melynek végén egy különös álomban találod magad. A hely nem más, mint Candlekeep könyvtára, ahol gyermekkorodban nevelkedtél. A könyvtár keleti részénél összefutsz Bhaallal, de ne állj le vele harcolni, egyelőre nem tehetsz ellene semmit. Az épület ajtajánál álló démon, csak akkor enged be, ha áldozol neki egy pontot képességeid valamelyikéből. Értelemszerűen azt válaszd, amelyre legkevésbé van szükséged. Bent megtalálod Imoent, az ő segítségével, már felveheted a harcot a gyilkolás istenével. Ha sikerül legyőznöd Bhaalt, visszakerülsz Irenicus kísérleti tartályába. Mivel sikerült megszereznie azt, amire annyira vágyott (lelked isteni részét), már nincs rád szüksége. Bodhi feladata lesz, hogy megszabaduljon tőled, ő azonban úgy dönt, játszadozik veled még egy kicsit.

Az útvesztő

Első szint
z első szint, négy felé ágazik el.
 A délkeleti folyosó végén egy nagy, kőből faragott fej található. Itt juthatsz fel a harmadik szintre, ha megszerezted Dace a labirintus tervezőjének kezét.
 Az északkeleti folyosóból, négy terem nyílik. A déliben, egy ládát és tizenegy szobrot találsz. A feladat az, hogy elolvasd a szobrok versikéit, és a megfelelő tárgyat, a megfelelő szobor kezébe tedd.
  • At night I come without being fetched, at day I am gone without being stolen.(Star medallion)
  • No begining. No end. I am a symbol of the world's cycles.(Golden circlet)
  • Two broders we are, great burdens we bear, all day we are bitterly pressed.
    (Warn out boots)
  • Here, in this place, you swallow me. Yet, were I more, I could swallow you.
    (Jar of water)
  • I have seen the mountains rise. I have seen the fall of Netheril. (Sundial)
  • To those within the dungeon I am joy. To those fully beneath my gaze, I can be Hell. (Sun medallion)
  • I will save your life but get can you die by me. (Sword medallion)
  • Name me, and so shall you brake me. (The gagged man)
  • Always do I tell the truth, yet cannot speak. (Mirror)
  • I have two heads, but one body. (Hourglass)
  • Try to defeat me, but try in vain. (Grinning skull)
 Ha minden a helyére kerül, a jutalmad a ládában találod (Sapphire stone, Dusty rose ioun stone). A szembeni kis raktárban, két tárgy rejtőzik (Ruby stone, Spear +3).
 A következő szobában, egy szobor áll középen, körülötte pedig tizenkét fejet formázó kőfaragvány. Érintsd meg őket, majd felelj a kérdésekre. Rossz válasz esetén tüzes nyíl csap beléd, ezért érdemes tűz elleni védelmet feltenni a karakterre.

  •  • Lighter than what I am made of…(Ice)
  •  • A spirited jig it dances bright…(Fire)
  •  • The man who invented it, doesn't want…(A coffin)
  •  • The life I lead is mere hours or less…(A candle)
  •  • The more that there is, the less that you see…(Darkness)
  •  • They come to witness the night without…(Stars)
  •  • I can have no color, though there may be…(A hole)
  •  • Of all your possessions, I am the hardest…(A secret)
  •  • Alive as you but without breath, as cold…(Fish)
  •  • I am free for the taking through all of your life…(Breath)
  •  • I have holes throughout, from back to front…(A sponge)
  •  • They follow and lead, but only as you pass…(Shadows)
Jutalmul egy gyűrűt kapsz (Ring of regeneration).
 Ha megvan, menj fel az északnyugati lépcsőn, és kutasd át a szemben lévő raktárt (Bag of holding, Opal stone). Most, hogy nálad van a három kő, menj be abba a szobába, ahol a portál kapu van. A három kővel, három lényt idézhetsz meg (greater wolfwere, pit fiend, djinni). Ha az első kettőt legyőzöd, a dzsinn egy páncélt ad jutalmul (Doomplate +3). Itt egyelőre nincs több dolgod, a délnyugati lépcsőn, menj fel a második szintre.

Második szint
z első két helyiség, trükkös csapdát rejt. Ha belépsz a szobába, bezáródik
mögötted az ajtó, és hogy ne unatkozz, társaságul umberhulkok érkeznek. Használd a chaos command védővarázslatot harcosaidon. A szint két nagyobb részre osztható. Az északi rész koboldok uralma alatt áll. Ha legyőzted őket tiéd a kristály szilánk (Kurtulmak's crystal shard). {Ha esetleg elfelejtettél volna fakarót magaddal hozni, az egyik kobold teteménél találhatsz egyet.} A szomszédos szobában áll egy kőtábla, melyet megérintve egymást követően, öt lény idéződik meg (kobold captain, sword spider, umberhulk, mind flayer, beholder). A kapott tárgyakért (Ring of free action, 2db tekercs), érdemes megküzdeni. A déli részen található Dace, akit Bodhi vámpírrá változtatott, így véglegesen, csak a fakaróval ölheted meg (Hand of Dace).

Harmadik szint
tt két fő útirányt találsz. A déli folyosó első kanyarulatában, lévő két
helységbe, titkos ajtón keresztül juthatsz be. Az elsőt kinyitva, a kis szobában, egy kőtáblát találsz, melyre egy patkót véstek. Érintsd meg, mire kinyílik a másik rejtett ajtó. Kutasd át a szobát [Mithril token (2db)], majd menj a folyosó végén lévő szobába, ahol minotauruszok várnak az arra tévedőkre [Mithril token (2 db)]. A terem oldalából nyíló kis helyiségben, fontos tárgyak rejtőznek [Minotaur horn, Mithril token (2 db), Djinni painting, Umberhulk painting, Mind flayer painting, Troll painting]. Ha megvannak, menj vissza a szint bejáratához. A másik folyosón haladva, eljutsz abba a szobába, ahol a falat négy nagyobb rajz díszíti, melyek megegyeznek a nálad lévő festményekkel. Az ajtók mögött, igen veszélyes ellenfelek, de legyőzésük után, értékes varázstárgyak (Flame of the North, Malakar +2) várnak rád. Az egyik ajtó, elágazó folyosóban folytatódik. Az északi ágban, egy ládikát [Mithril token (4 db), Gesen bow shaft {ereklye darab}], három gólem őriz. A déli ágban, újabb érmék [Mithril token (5 db)], és egy gépezet áll, melyet egyelőre ne használj. Most menj abba a szobába, ahol törpéket ábrázoló szobrok állnak. Állítsd csapatod a terem közepére, és egyik karaktereddel érintsd meg a szobrok melletti kupolákat.
    Négy féle hatást érhetsz el:
  • lelassítja az egyik karaktered,
  • gyógyítja a kör közepén álló karaktered,
  • gyorsítás az egész csapatra,
  • villám.
 A következő helyiségben vár rád Bodhi, akinek, hamar lehervad az arcáról a mosoly, mivel fő karaktered átalakul, megmutatva isteni mivoltát. Miután a fővámpír elmenekült, kutasd át a megmaradt helységeket [Minotaur horn, Mithril token (6 db), Limited wish scroll], és váltsd be összegyűjtött érméidet.
  • 5 token - Boots of north
  • 10 token - Boots of grounding
  • 15 token - Boots of speed
  • 20 token - Jester's chain
 Ha megvan, helyezd a szarvakat a minotaurusz szoborra, ami kinyitja a feljárót. Az utolsó szinten, ha végeztél a koboldokkal, megjelenik egy csuhás alak, aki elteleportál, egy erdős helyszínre, majd egy találós kérdést tesz fel. Rossz válasz esetén további megmérettetések várnak rád, míg jó válasz esetén…
  • Twas in the wood that I got it… (splinter)
 A jó válasz eredményeként, egy szobába kerülsz, ahol négy különös ember ül, és egy hatalmas asztal (Cloak of reflection) áll középen. Mindannyian feltesznek egy-egy kérdést.
  • It is better then the best of things… (nothing)
  • It runs as it will, but never does it walk… (river)
  • I make you weak at the worst of all times… (fear)
  • It brings back the lost as though never gone… (memory).
 Ha mind a négy kérdésre megfeleltél, akkor egy barlangba kerülsz, melynek a végében, egy hatalmas oltár áll. Végezz a trollokkal, és a fejet (Giant troll's head), helyezd el az oltáron (Bone club +2; +3 vs. undead). Ezután átkerülsz, egy romos udvarra, ahonnan egy lépcsőn visszajutsz a börtönbe. Itt találkozol Saemonnal, aki figyelmeztet, hogy meggondolatlanság lenne egyenesen Irenicusra rontani. Azt tanácsolja, hogy ereszd szabadon a bezárt mágusokat, akik majd lefoglalják Irenicust. Menj le az első szintre, és vedd rá Lonkot (2000 arany), {meg is ölheted, ha nem akarsz fizetni} hogy engedje szabadon a foglyokat. Rövid megbeszélés után végre szembenézhetsz Irenicussal. Mielőtt azonban végezhetnél vele, elmenekül, de hogy mégse maradj egyedül, rád ereszt egy csapat bérgyilkost. Sajnos Yoshimon nem tudsz segíteni, mivel fogadalom (geas) köti urához. Annyit azért megtehetsz érte, hogy elviszed a szívét Ilmater templomába. Mielőtt elhagynád az épületet, nézz körül (Horn of silence, Staff of thunder and lightning, First journal of Jon Irenicus, Second journal of Jon Irenicus). Most már nincs más dolgod, mint itt hagyni ezt az elátkozott helyet.
    Erre kétféle lehetőséged is van:
  • Ha a teleportot használod, akkor egyből, a drow elfek területére kerülsz.
  • Ha Saemonnal lépsz egyességre, akkor még sok kalandban lesz részed, míg látogatást tehetsz Underdarkban.
 Menj vissza a kalózszigetre, Saemon a kocsmában vár rád. Mivel Saemonnak nincs hajója, így azt tervelte ki, hogy ellopja Desharikét. Első lépésben, az éj leple alatt, el kell lopnod Cayia házából a kürtöt (Pirate horn). Ha megvan menj le a kikötőbe, és beszélj Saemonnal. A csetepaté után, kaphatsz Saemontól, egy ajándékot (Silver blade {ereklye darab}). Utazás közben, megtámad egy hajó, melyről különös lények, githyankik érkeznek, és az ezüst kardot keresik. Az összecsapás közepén, újabb hajó érkezik. A sahuaginok elűzik a githyankikat, és csapatodat magukkal viszik városukba.

Sahuagin city
ülönös érdeklődésük irántad, a helyi papnőnek, Senityili-nek köszönhető.
A papnő szerint, te vagy Sekolah küldötte, aki valóra váltja az ősi jóslatot. Azt, hogy erre képes vagy, be is kell bizonyítanod a király, Ixilthetocal előtt. A párbaj után, az uralkodó megbíz, hogy öld meg a lázadók vezetőjét, Villynatyot és hozd el neki a szívét. A papnő, további utasítások végett, arra kér, látogasd meg a templomban. Senityili elmeséli, hogy nemrég összetűzésük volt a sötét elfekkel, mely során nagyon sok embert veszítettek. Ahhoz, hogy a nép újra gyarapodni kezdjen, vérfrissítésre volna szükség. Erre a legalkalmasabb személy, a lázadó herceg lenne, de a hatalmi harcok miatt ez a kérdés a háttérbe szorult. A papnő ad egy gömböt (Rebel's orb), mellyel harc nélkül a herceg közelébe férhetsz, és beszélhetsz vele. Van viszont egy másik probléma is. A kulcs, amivel kinyithatod azt az ajtót, mellyel bejuthatsz a lázadókhoz, ellopták és elrejtették. Először tehát kutasd át a város déli részét. Egy kör alakú téren, két unatkozó impre bukkanhatsz. Ha részt veszel a játékukban, és szórakoztatod őket egy kicsit, drow kincseket ígérnek cserébe. A feladatod az, hogy beszélj a birodalmak öt legnagyobb hősével, és a tőlük kapott tárgyakat odaadd a megfelelő személynek. Elminster - pipa, Khelben - bot, Alustriel - nyaklánc, Piergeiron - sisak, Drizzt - szabja. A sikeres megoldás jutalmát, a hatodik ládában találod (Boots of etherealness, Cloak of protection +2). A tér északi részén, beholder őrködik egy láda felett. Kérdésedre, elmeséli, hogy egy drow elf idézte meg sok évvel ezelőtt, hogy vigyázzon a ládára. Ha elég bölcs vagy, rábeszélheted, hogy megnézhesd, mit őriz (Sekolah's tooth) oly régóta. Ha megvan, irány a lázadók bázisa.
    Miután találkoztál a herceggel, két megoldás közül választhatsz:
  • megölöd a herceget (Wave blade {ereklye darab}), és elviszed a szívét a királynak,
  • a hercegtől kapott hamis szívet viszed el, és segítesz a hatalom átvételben.
 A király legyőzése (Spear +3 Impaler, Sahuagin treasury key) után, kutasd át a kincses kamrát (Rod of Lordly Might, Magical rope, Sahuagin scribe's note), és beszélj a herceggel (Magical rope). A mágikus kötél segítségével, most már lejuthatsz Mélysötét barlangjaiba.

 Vége a negyedik fejezetnek.

 
Az oldalon található képek azok készítőinek tulajdonát képezik.
Minden jog fenntartva! ©2002-2004 Nefrit
Ha segítségre van szükséged, keress fel:
E-mail: nefrit@stop.hu
Teljes leírás
 »Almenü
 » Kezdőlapra
 » Bevezető
 » I. fejezet
 » II. fejezet
 » III. fejezet
 » IV. fejezet
 » V. fejezet
 » VI. fejezet
 » VII. fejezet
 

 •  Frissítés •  A lap tetejére ugrás •